Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Pamapolu: rynek dań gotowych napędzany przez nowości (wideo)

  • Autor: RW, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2016, 13:01
Prezes Pamapolu: rynek dań gotowych napędzany przez nowości (wideo)
Robert Jankowski, prezes Pamapolu. Fot. Piotr Waniorek

Rynek dań gotowych stoi nowościami. Zdaniem Roberta Jankowskiego, prezesa Pamapolu, tylko nowości - opakowaniowe, jakościowe bądź smakowe - mogą przyciągnąć nowych konsumentów. Niemniej Polacy nadal chętnie sięgają po tradycyjne dania, wśród których królują m.in. flaki oraz gołąbki.

- Rynek dań gotowych, po spadkach 3-4 lata temu, zaczął odbijać. Ostatnie badania pokazują, że rośnie od 2 do 4 proc. rocznie - mówi Jankowski. Jak dodaje, Polacy nadal spożywają stosunkowo mało dań gotowych w porównaniu z konsumentami z rozwiniętych państw zachodnich. Z tego powodu dalsze wzrosty są pożądane. 

Jankowski przypomina, że na rynku dań gotowych wyróżnić można dania chłodzone oraz sterylizowane. 

- Dzisiaj patrząc na rynek dań gotowych mamy dania sterylizowane, jak i dania chłodzone. Na pewno rynek dań chłodzonych bardzo mocno się rozwija. Konsumpcja rośnie. Rynek dań sterylizowanych podąża za nim - zaznacza prezes Pamapolu.

Jak przyznaje, szansą na dalszy rozwój kategorii dań gotowych jest zmiana trybu życia obserwowana wśród polskich konsumentów. W opinii Roberta Jankowskiego Polacy będą mieli coraz mniej czasu na przygotowywanie domowych posiłków. Z drugiej strony przed producentami pojawiają się poważne wyzwania. Muszą oni nastawić się na przygotowywanie produktów bezpiecznych, niezwierających konserwantów, czyli tych, których poszukuje dzisiaj rynek. W taki sposób stara się działać Pamapol.

Zdaniem Jankowskiego polscy konsumenci chętnie sięgają po tradycyjne dania gotowe, chociaż rynek napędzany jest również przez nowości. 

- Rynek dań gotowych jest mocno stabilny, dlatego że Polacy lubią te same rzeczy. Top 5 są to flaczki, gołąbki, fasolka, pulpet oraz klops. Rynek dan gotowych jest napędzany również nowościami. Bez nowości, opakowaniowych, jakościowych, czy smakowych, nie ściągniemy konsumenta - wyjaśnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Robert Jankowski, prezes Pamapolu. 

Zgodnie z danymi GfK Polonia od maja 2015 do kwietnia 2016, 33,7 proc. polskich gospodarstw przynajmniej raz kupiło produkt z kategorii dań gotowych. W ujęciu ilościowym kategoria odnotowała wzrost o 2 proc., a w ujęciu wartościowym 5 proc. 

Polskie gospodarstwa domowe kupowały produkty z kategorii dań gotowych przeciętnie 4 razy w roku, wydając na nie podczas pojedynczej wizyty w sklepie średnio 10,50 zł.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

PMPPamapol SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 109) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.