Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Pekpolu: Koniunktura na rynku wędlin jest nieprzewidywalna

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2013, 15:37
Prezes Pekpolu: Koniunktura na rynku wędlin jest nieprzewidywalna
Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka (fot. materiały prasowe)

Ceny mięsa mają większą amplitudę niż w poprzednich latach. Jeśli pierwsza połowa roku podążała zgodnie z trendami sezonowości z lat poprzednich, to początek drugiej zaskoczył nas trochę swoją gwałtownością - zauważa w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

- Jak Pan ocenia obecną koniunkturę na rynku mięsa i wędlin?

- Jednym słowem można ją określić jako nieprzewidywalną. Ceny mięsa mają większą amplitudę niż w poprzednich latach. Jeśli pierwsza połowa roku podążała zgodnie z trendami sezonowości z lat poprzednich, to początek drugiej zaskoczył nas trochę swoją gwałtownością. Jeszcze na początku czerwca ceny półtusz kształtowały się na poziomie 7,30 (cięcie agencyjne klasa E), by w ciągu dwóch miesięcy podskoczyć o 21 proc., w roku ubiegłym ruch cenowy był na poziomie 5,5 proc., w roku 2011 na poziomie 6 proc. Zaś w 2010 roku był to spadek cen o 8 proc. Przy tak gwałtownych skokach cen wiele zakładów nie było wstanie zrekompensować strat podwyżkami cen produktów. Czy to jest dobra koniunktura? Tak naprawdę nie jest ani zła, ani dobra, ale na pewno jest nieprzewidywalna.

- Jak może Pan podsumować pierwsze półrocze w kontkeście rozwoju ZM Pekpol Ostrołęka?

- Pierwsze półrocze możemy zaliczyć do udanych. Zanotowaliśmy wzrost przychodów na poziomie 11 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Eksport o 13,6 proc. i kanał nowoczesny o 17,9 proc. Widać w sposób wyraźny kurczenie się rynku hurtowego. Coraz większą rolę zaczynają odgrywać sieci sklepów posiadające własne magazyny centralne. Jak zakończy się rok? Trudno wyciągnąć jednoznaczne wnioski, zysk roczny osiągnęliśmy w pierwszym półroczu. Czy uda nam się go utrzymać? Także trudno powiedzieć przy tak nieprzewidywalnym rynku.

- Czy dostrzega Pan na nim jakiegoś rodzaju nowe trendy?

- Tak, obraz rynku powoli się zmienia. Często powtarzam, że zakłady produkują to, czego oczekuje klient. A na dzień dzisiejszy klient oczekuje produktu o coraz mniejszej wydajności, lepszego jakościowo. Acha, jedna rzecz się nie zmienia, najlepiej abyśmy dali niskowydajny produkt bez pieniędzy. Bo nie wiem, czy dodałem, że tylko handel tzw. nowoczesny nie zauważył wzrostu cen surowca. Klient coraz bardziej zwraca uwagę na etykietę. Widać wyraźnie pracę, jaką wykonały zakłady w celu przygotowania ofert z coraz bardziej czystą etykietą.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH