Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Pekpolu: Przygotowujemy się do wejścia w kanał HoReCa

- Przygotowujemy się do wejścia w ten obszar. Będzie to dla nas kolejna “noga”. Analizujemy ten rynek - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Tomasz Łączyński, prezes Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka.

Prezes Pekpolu: Przygotowujemy się do wejścia w kanał HoReCa
Tomasz Łączyński, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 30-01-2020, 15:11

Tomasz Łączyński przyznał, że na dziś Pekpol eksportuje w granicach 15-20 proc. produkcji przetworzonej. 

- Wysyłamy produkty do Niemiec, Anglii, Czech, Słowacji, na Litwę, Łotwę, Estonię. Nawet w Szwecji można znaleźć nasze produkty. Dla mnie eksport to zaznaczenie jakiejś obecności na danym rynku. Chodzi o to, żeby to był jakiś konkretny wolumen. Jeżeli to jest 15-20 proc., w zależności od miesiąca i koniunktury, to nie jest tak źle - mówi.

W 2019 r. Zakłady Mięsne Pekpol obchodziły 45-lecie powstania.

- Dziś dużym wyzwaniem inwestycyjnym jest dla nas rewitalizacja tego, co mamy. Planujemy wymianę chłodnictwa, co jest dla nas sporą inwestycją. Na pewno będziemy rozbudowywać spedycję, aby nasze możliwości logistyczne były jeszcze większe, bo się nie wyrabiamy. Od trzech lat znacząco wzrastają nam obroty i dziś pracujemy na 110 procent - mówi.

Łączyński przyznaje, że obecnie przychody Pekpolu oscylują w granicach 200 mln zł.

- Ten wzrost jest według nas dość duży. Staramy się doprowadzić do tego, żeby utrzymać obecność w kanale tradycyjnym, jednak największy wzrost obserwujemy w kanale nowoczesnym i tu staramy się być bardzo elastyczni. To truizm, ale chcielibyśmy żeby wyróżniała nas szybka reakcja na potrzeby partnerów. Często okazuje się, że nasi partnerzy handlowi muszą czekać na propozycje czy zmiany od pół roku do roku. Jeżeli my jesteśmy w stanie pokazać pierwsze próby w ciągu 1-2 tygodni, jest to dla nas element przewagi rynkowej. I ta współpraca intensywnie rośnie. Dziś handel nowoczesny u nas ma sprzedaż większą o 30 proc. niż tradycyjny - podsumowuje.

Dlaczego wiele zakładów mięsnych może nie przetrwać 2019 i 2020 roku? Czy produkcja wegetariańska w zakładzie mięsnym ma sens? Z jakich przyczyn upadła koncepcja Polskiego Klastra Mięsnego? Czy produkcja pod markami własnymi sieci handlowych może być korzystniejsza niż pod marką producenta? - Zapraszamy do lektury pełnej treści rozmowy z Tomaszem Łączyńskim w Strefie Premium:

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    Pekpol RSS ALERT    /    handel nowoczesny RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    inwestycje w branży mięsnej RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.