Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PKM Duda: Rośnie znaczenie marketingu w branży mięsnej

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2011, 14:48
Prezes PKM Duda: Rośnie znaczenie marketingu w branży mięsnej
Na fot. Maciej Duda, prezes PKM Duda

Grupa kapitałowa pracuje nad planem działań marketingowych w obszarze produkcji i promocji droższych wyrobów mięsnych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Duda, prezes PKM Duda.

- Czy konsumpcja wędlin premium rośnie?

- Popyt na wędliny wysokogatunkowe jest ściśle skorelowany z zasobnością budżetów gospodarstw domowych. Tymczasem sytuacja ekonomiczna Polaków stale się poprawia, o czym świadczą pozytywne wartości wskaźników makroekonomicznych w kraju. W zeszłym roku spożycie wędlin wysokogatunkowych wzrosło o ok. 3 proc., osiągając poziom zbliżony do wyniku 2009 r. Oceniamy, że w tym roku będzie podobnie.

- To samo dotyczy mięsa produkowanego w systemach jakości?

- Jako część grupy kapitałowej odpowiadająca za produkcję mięsa wieprzowego liczymy, że realizowana od kilku miesięcy kampania promująca mięsa PQS wpłynie pozytywnie na poziom jego sprzedaży. Pierwszy etap kampanii rozpoczętej jesienią 2010 r. przyniósł nam wymierne efekty w postaci wzrostu sprzedaży tego mięsa. Pokazuje to rosnące znaczenie marketingu w branży mięsnej.

- Zatem wzrost sprzedaży produktów premium to w głównej mierze zasługa marketingu?

- Większe zainteresowanie droższymi wyrobami mięsnymi jest po części uzasadnione wzrostem zamożności polskiego społeczeństwa. Konsument o zasobniejszym portfelu jest w stanie zapłacić więcej za produkty spełniające wyższe standardy i cechujące się lepszą jakością smakową, wizualną, czy wreszcie o wyższej wartości odżywczej. To jest główna przyczyną. Natomiast w marketingu tkwią jeszcze rezerwy do pobudzenia tego zainteresowania.

- PKM Duda planuje promocję wyrobów premium?

- Grupa kapitałowa pracuje nad planem działań marketingowych w obszarze produkcji i promocji droższych wyrobów mięsnych. Właśnie w zagospodarowaniu luki między stanem obecnym, a stanem pożądanym w obszarze marketingu takich produktów, upatrujemy potencjał wzrostu. Czekamy także na pierwsze projekty promujące spożycie mięsa wieprzowego z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, która na pewno będzie również poruszała także kwestię produkcji wyrobów wędliniarskich. Liczymy, że obydwie kampanie - PQS i Funduszu - przyniosą branży korzyści. Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • jureczek 20-02-2011, 12:08:
Jacku z małymi zakładami też bym jednak uważał... Inaczej każdy ma swój rozsądek i jeśli w sklepie jest najzwyczajniej syf zakład nie będzie wyglądał lepiej. Jest jeszcze wiele pogierkowskich grajdołów, które powinny zostać zamknięte.
  • JACEK 19-02-2011, 07:31:
Marketing a na pewno automarketing to Prezes ma na wysokim poziomie,jego wiedza na temat stanu portfela Kowalskiego bierze sie z TV .Małe sklepy giną skazani zostaniemy na sieczkę z marketów,lub "premium"z zawyżoną ceną przez te same markety.Jezeli chcecie zjeść dobrą wędline w rozsądnej cenie to w sklepach przy zakładowych u producentów stosujacych tradycyjne metody.Regionalna sprzedaż prowadzona przez małych i srednich miejscowych producentów jest szansą na faktyczna poprawę jakosci wędlin.
  • stefan 18-02-2011, 19:05:
Wasyl kłamie Pan Duda ma rację. Jeszcze Helmuta brak. Pan Maciej jest mądry. :)

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH