Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes PKM Duda: Rośnie znaczenie marketingu w branży mięsnej

Grupa kapitałowa pracuje nad planem działań marketingowych w obszarze produkcji i promocji droższych wyrobów mięsnych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Duda, prezes PKM Duda.

Prezes PKM Duda: Rośnie znaczenie marketingu w branży mięsnej
Na fot. Maciej Duda, prezes PKM Duda
- Czy konsumpcja wędlin premium rośnie?

- Popyt na wędliny wysokogatunkowe jest ściśle skorelowany z zasobnością budżetów gospodarstw domowych. Tymczasem sytuacja ekonomiczna Polaków stale się poprawia, o czym świadczą pozytywne wartości wskaźników makroekonomicznych w kraju. W zeszłym roku spożycie wędlin wysokogatunkowych wzrosło o ok. 3 proc., osiągając poziom zbliżony do wyniku 2009 r. Oceniamy, że w tym roku będzie podobnie.

- To samo dotyczy mięsa produkowanego w systemach jakości?

- Jako część grupy kapitałowej odpowiadająca za produkcję mięsa wieprzowego liczymy, że realizowana od kilku miesięcy kampania promująca mięsa PQS wpłynie pozytywnie na poziom jego sprzedaży. Pierwszy etap kampanii rozpoczętej jesienią 2010 r. przyniósł nam wymierne efekty w postaci wzrostu sprzedaży tego mięsa. Pokazuje to rosnące znaczenie marketingu w branży mięsnej.

- Zatem wzrost sprzedaży produktów premium to w głównej mierze zasługa marketingu?

- Większe zainteresowanie droższymi wyrobami mięsnymi jest po części uzasadnione wzrostem zamożności polskiego społeczeństwa. Konsument o zasobniejszym portfelu jest w stanie zapłacić więcej za produkty spełniające wyższe standardy i cechujące się lepszą jakością smakową, wizualną, czy wreszcie o wyższej wartości odżywczej. To jest główna przyczyną. Natomiast w marketingu tkwią jeszcze rezerwy do pobudzenia tego zainteresowania.

- PKM Duda planuje promocję wyrobów premium?

- Grupa kapitałowa pracuje nad planem działań marketingowych w obszarze produkcji i promocji droższych wyrobów mięsnych. Właśnie w zagospodarowaniu luki między stanem obecnym, a stanem pożądanym w obszarze marketingu takich produktów, upatrujemy potencjał wzrostu. Czekamy także na pierwsze projekty promujące spożycie mięsa wieprzowego z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, która na pewno będzie również poruszała także kwestię produkcji wyrobów wędliniarskich. Liczymy, że obydwie kampanie - PQS i Funduszu - przyniosą branży korzyści. Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Duda RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    premium RSS ALERT    /    PQS RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    wędliny premium RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • stefan 2011-02-16 17:28:59
    \"Tymczasem sytuacja ekonomiczna Polaków stale się poprawia,\" słowa pana Macieja zapewne są poparte podwyżkami jakie otrzymali jego pracownicy... Nie piszę o zyskach dla władz lecz o podwyżkach dla szeregowych pracowników. A prawda jest taka, że od trzech lat nikt nie otrzymał takowej. Żyje się faktycznie lepiej. Ciekawe skąd prezes ma takie informacje o poziomie egzystencji zwykłych ludzi?
  • wasyl 2011-02-18 09:39:53
    Mam kilka sklepów mięsnych i wiem i widzę ze sytuacja polaków się pogarsza. Paliwa i energia zabierają im wszystkie oszczędnosci oraz pieniądze na życie. Jesli dalej nasz rząd tak będzie rządzic to wszystkie małe firmy i sklepy padną
  • wasyl 2011-02-18 09:40:49
    Mam kilka sklepów mięsnych i wiem i widzę ze sytuacja polaków się pogarsza. Paliwa i energia zabierają im wszystkie oszczędnosci oraz pieniądze na życie. Jesli dalej nasz rząd tak będzie rządzic to wszystkie małe firmy i sklepy padną
  • stefan 2011-02-18 19:05:51
    Wasyl kłamie Pan Duda ma rację. Jeszcze Helmuta brak. Pan Maciej jest mądry. :)
  • JACEK 2011-02-19 07:31:35
    Marketing a na pewno automarketing to Prezes ma na wysokim poziomie,jego wiedza na temat stanu portfela Kowalskiego bierze sie z TV .Małe sklepy giną skazani zostaniemy na sieczkę z marketów,lub \"premium\"z zawyżoną ceną przez te same markety.Jezeli chcecie zjeść dobrą wędline w rozsądnej cenie to w sklepach przy zakładowych u producentów stosujacych tradycyjne metody.Regionalna sprzedaż prowadzona przez małych i srednich miejscowych producentów jest szansą na faktyczna poprawę jakosci wędlin.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.26.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.