Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes PKM Duda: Sprzyja nam konsolidacja segmentu dystrybucyjnego

Centrum Mięsne Makton wpisuje się w strategię rozwoju segmentu dystrybucyjnego i będzie jego trzonem. Spółka osiąga dobre wyniki, zarząd ma duże doświadczenie i kompetencje. Rozmawiamy już wstępnie o przejęciach z różnymi graczami - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Duda, prezes PKM Duda.

Prezes PKM Duda: Sprzyja nam konsolidacja segmentu dystrybucyjnego

- Jaki ma Pan plan na 2011 r.?

- Ten rok upłynął naszej spółce pod znakiem intensywnej pracy nad programem restrukturyzacji DUDA 2012. Program został jednak zakrojony na trzy lata, więc w przyszłym będziemy nadal skupiali się na jego realizacji. To nasz priorytet. Nasza strategia zakłada jednak wzmocnienie segmentu przetwórczego i dystrybucyjnego. Planujemy przejęcia w obu tych segmentach.

- Jakie kryteria ma spełniać zakład przetwórczy, żeby spółka go kupiła?

- Przede wszystkim zależy mi na silnej marce, lokalnej lub regionalnej. Będziemy rozpatrywali także takie marki, które w naszej ocenie mają duży potencjał rozwojowy. Nie będziemy szukali zakładów łączących przetwórstwo z funkcjami ubojowo-rozbiorowymi, na których nam nie zależy, choć decydujące znaczenie będzie miało jednak, jaka marka stoi za danym zakładem.

- W przyszłym roku szczególny nacisk położy Pan na rozwój spółki Makton?

- Centrum Mięsne Makton wpisuje się w strategię rozwoju segmentu dystrybucyjnego i będzie jego trzonem. Spółka osiąga dobre wyniki, zarząd ma duże doświadczenie i kompetencje. Rozmawiamy już wstępnie o przejęciach z różnymi graczami z tego rynku, analizujemy poszczególne przypadki. Jednym z rozważanych scenariuszy jest debiut Maktonu na giełdzie i przyspieszenie konsolidacji.

- W których regionach Makton będzie się rozwijał?

- W całej Polsce, choć na to w jakiej kolejności będzie się to odbywać, wpływ będzie miało wiele czynników. Rynek, na którym działa spółka odczuwa obecnie silną potrzebę konsolidacji. Dużo się na nim dzieje. Nasze wstępne rozmowy z podmiotami do potencjalnych przejęć trwają już od jakiegoś czasu i mogą się dynamicznie rozwinąć.

- Kiedy zakończy się plan restrukturyzacji?

- Plan, a także będące jego rozwinięciem strategia grupy zostały rozpisany do końca 2012 r. Wtedy, będzie można je podsumować, a jednocześnie przygotować nową strategię. Na pewno nie oznacza to końca restrukturyzacji, rozumianej jako ciągły procesu optymalizacji funkcjonowania firmy uwzględniającej zmiany w otoczeniu, na rynku. W dzisiejszych czasach firmy powinny bezustannie się restrukturyzować i poprawiać efektywność. Takie podejście to już integralna część filozofii naszej spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Duda RSS ALERT    /    Makton RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    dystrybucja RSS ALERT    /    restrukturyzacja RSS ALERT    /    marka RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • ED 2010-11-26 16:10:53
    ....a póki co wspomniany Makton traci udział w rynku ....również rynek Stołu Polskiego , pod banderą Maktonu
  • pracownik maktonu 2010-11-26 17:03:37
    ED musisz być z jednym ze zwolniomnych w trkaciej fuzji ze stołem polskim pracowników, i chyba wiem który.... niestety słabi musieli odpaść...nie przelewaj żółci... życie nie kończy sie maktonie...
  • pracownik maktonu 2010-11-26 17:03:58
    ED musisz być z jednym ze zwolniomnych w trkaciej fuzji ze stołem polskim pracowników, i chyba wiem który.... niestety słabi musieli odpaść...nie przelewaj żółci... życie nie kończy sie maktonie...
  • Obserwator 2010-11-26 19:14:06
    Czy nieprzychylnie o Maktonie muszą mówić jedynie ci, którzy są z niego zwalniani??? Dziwaczne podejście...
  • HELMUT 2010-11-26 20:02:19
    DUDA DUDA PONAD WSZYSTKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.92.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.