REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes PKM Duda: W kategorii premium najszybciej rosną wędliny tradycyjne i regionalne

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-02-2011, 16:05
Prezes PKM Duda: W kategorii premium najszybciej rosną wędliny tradycyjne i regionalne
Na fot. Maciej Duda, prezes PKM Duda

Choć Europa ceni nasze wyroby mięsne, to jednak na dziś nie przełożyło się to istotnie na wartość wpływów eksportowych rodzimych producentów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Duda, prezes PKM Duda.

REKLAMA
- Zakłady mięsne będą zwiększać produkcję wędlin wysokogatunkowych?

- Problem produkcji wędlin premium leży od lat po stronie popytu, a nie po stronie podaży. Więc jeśli trend wzrostowy będzie się utrzymywał, to przetwórcy zwiększą ich produkcję. Ograniczanie asortymentu może być oznaką lepszego i bardziej zaawansowanego marketingu, produkowania coraz mniej według intuicji, a coraz więcej w oparciu o twarde dane rynkowe i obserwację nie zarówno konsumentów, jak i konkurentów. To także oznaka podążania do specjalizacji, a wiec koncentracji zakładów na produkowaniu tych wyrobów, z których są najbardziej znani, taką politykę wymusza ogromna konkurencja na rynku.

- Czy wyroby premium mają szansę stać się dla zakładów mięsnych istotnym źródłem przychodów eksportowych?

- Wiele zależy od skuteczności promocji polskich wyrobów za granicą. Mamy tu niewykorzystany potencjał i choć Europa ceni nasze wyroby mięsne, to jednak na dziś nie przełożyło się to istotnie na wartość wpływów eksportowych rodzimych producentów, zwłaszcza przetwórców. O nikłej skuteczności polskich producentów w ekspansji na rynki zagraniczne decyduje silna pozycja lokalnych wytwórców i rozpoznawalność ich marek. Dopóki polskie wyroby mięsne nie otrzymają większego wsparcia ze strony rządowych agend lub zjednoczonych organizacyjnie stowarzyszeń branżowych, dopóty promocja przetworów mięsnych o polskim pochodzeniu będzie zagranicą mało efektywna i nie będzie wspierała indywidualnych wysiłków podejmowanych przez poszczególne firmy. To ważne, ponieważ budżety pojedynczych producentów nie są wystarczające. Skuteczna i prowadzona z rozmachem kampania, pokazałaby także na ile preferencje smakowe poszczególnych rynków są do przełamania, a na ile będą czynnikiem hamującym. Trudno ocenić na dziś możliwy popyt na polskie wyroby.

- Które podkategorie segmentu wędlin premium mają w tej chwili największe szanse rozwoju?

- W naszej opinii liderami będą wyroby tradycyjne i regionalne. Te dwie kategorie wędlin, postrzegane przez konsumentów jako „autentyczne" i nie wytwarzane przemysłową metodą, mają największy potencjał wzrostu. Dlatego też zadaniem naszego marketingu jest zbudowanie odpowiedniej oferty produktowej trafiającej w oczekiwania i pragnienia docelowych klientów. Z uwagi na rosnącą konkurencję na tym rynku, zamierzamy rozwijać posiadane kompetencje, które, podobnie jak na rynku produkcji mięsa czerwonego, pozwolą nam w krótkiej perspektywie czasu zaliczać się do czołówki kategorii wędlin premium w Polsce. Ponieważ branża poczyniło istotne kroki w zakresie minimalizacji kosztów prowadzenia działalności i produkcji, marketing staje się tym polem rywalizacji, na który przenosi się walka rynkowa, a odpowiednio zagospodarowany staje się źródłem przewagi konkurencyjnej.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • HELMUT 16-02-2011, 19:16:
Duda Duda uber alles!!!!!!!!!!!!!!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH