Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes PKM Duda: W kategorii premium najszybciej rosną wędliny tradycyjne i regionalne

Choć Europa ceni nasze wyroby mięsne, to jednak na dziś nie przełożyło się to istotnie na wartość wpływów eksportowych rodzimych producentów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Duda, prezes PKM Duda.

Prezes PKM Duda: W kategorii premium najszybciej rosną wędliny tradycyjne i regionalne
Na fot. Maciej Duda, prezes PKM Duda
- Zakłady mięsne będą zwiększać produkcję wędlin wysokogatunkowych?

- Problem produkcji wędlin premium leży od lat po stronie popytu, a nie po stronie podaży. Więc jeśli trend wzrostowy będzie się utrzymywał, to przetwórcy zwiększą ich produkcję. Ograniczanie asortymentu może być oznaką lepszego i bardziej zaawansowanego marketingu, produkowania coraz mniej według intuicji, a coraz więcej w oparciu o twarde dane rynkowe i obserwację nie zarówno konsumentów, jak i konkurentów. To także oznaka podążania do specjalizacji, a wiec koncentracji zakładów na produkowaniu tych wyrobów, z których są najbardziej znani, taką politykę wymusza ogromna konkurencja na rynku.

- Czy wyroby premium mają szansę stać się dla zakładów mięsnych istotnym źródłem przychodów eksportowych?

- Wiele zależy od skuteczności promocji polskich wyrobów za granicą. Mamy tu niewykorzystany potencjał i choć Europa ceni nasze wyroby mięsne, to jednak na dziś nie przełożyło się to istotnie na wartość wpływów eksportowych rodzimych producentów, zwłaszcza przetwórców. O nikłej skuteczności polskich producentów w ekspansji na rynki zagraniczne decyduje silna pozycja lokalnych wytwórców i rozpoznawalność ich marek. Dopóki polskie wyroby mięsne nie otrzymają większego wsparcia ze strony rządowych agend lub zjednoczonych organizacyjnie stowarzyszeń branżowych, dopóty promocja przetworów mięsnych o polskim pochodzeniu będzie zagranicą mało efektywna i nie będzie wspierała indywidualnych wysiłków podejmowanych przez poszczególne firmy. To ważne, ponieważ budżety pojedynczych producentów nie są wystarczające. Skuteczna i prowadzona z rozmachem kampania, pokazałaby także na ile preferencje smakowe poszczególnych rynków są do przełamania, a na ile będą czynnikiem hamującym. Trudno ocenić na dziś możliwy popyt na polskie wyroby.

- Które podkategorie segmentu wędlin premium mają w tej chwili największe szanse rozwoju?

- W naszej opinii liderami będą wyroby tradycyjne i regionalne. Te dwie kategorie wędlin, postrzegane przez konsumentów jako „autentyczne" i nie wytwarzane przemysłową metodą, mają największy potencjał wzrostu. Dlatego też zadaniem naszego marketingu jest zbudowanie odpowiedniej oferty produktowej trafiającej w oczekiwania i pragnienia docelowych klientów. Z uwagi na rosnącą konkurencję na tym rynku, zamierzamy rozwijać posiadane kompetencje, które, podobnie jak na rynku produkcji mięsa czerwonego, pozwolą nam w krótkiej perspektywie czasu zaliczać się do czołówki kategorii wędlin premium w Polsce. Ponieważ branża poczyniło istotne kroki w zakresie minimalizacji kosztów prowadzenia działalności i produkcji, marketing staje się tym polem rywalizacji, na który przenosi się walka rynkowa, a odpowiednio zagospodarowany staje się źródłem przewagi konkurencyjnej. Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Duda RSS ALERT    /    wędliny premium RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    produkty tradycyjne RSS ALERT    /    premium RSS ALERT    /    produkty regionalne RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • HELMUT 2011-02-16 19:16:37
    Duda Duda uber alles!!!!!!!!!!!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.208.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.