Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PMB: Kryzys uderzy mocno w mięsne spółki giełdowe i zadłużone zakłady

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-12-2008, 14:37
Prezes PMB: Kryzys uderzy mocno w mięsne spółki giełdowe i zadłużone zakłady

Nadchodzący kryzys da się przede wszystkim we znaki zakładom, które są notowane na giełdzie oraz tym, które pozaciągały duże kredyty na finansowanie inwestycji oraz działalności - wynika z rozmowy z Leszekiem Czemielem, prezesem PMB, którą przeprowadził serwis portalspozywczy.pl.

- Nie boi się pan kryzysu?

- Kryzys finansowy, a w perspektywie recesja może uderzyć w zakłady mięsne w dwojaki sposób. Po pierwsze te zakłady, które notowane są na giełdzie, osiągają obecnie bardzo niskie wyceny akcji. Wystarczy spojrzeć na wyniki giełdowe. Może to mieć w niektórych przypadkach negatywny efekt psychologiczny. Po drugie te zakłady, które zaciągały duże kredyty, mogą mieć kłopoty z uzyskaniem kolejnych transz. To samo dotyczy tych zakładów, które starają się o nowe kredyty. Banki bowiem stosują coraz bardziej restrykcyjną politykę. Przyszłość PMB w tym świetle przedstawia się dobrze. Firma nie ma bezpośredniego związku z GPW i nie zaciągała znacznych kredytów w ostatnich latach.

- A jak pan ocenia perspektywy całej branży mięsnej?

- W 2009 roku zakładamy wzrost sprzedaży produktów PMB. Jak do tej pory, nie boimy się specjalnie światowego kryzysu i nie widzimy też zdenerwowania wśród innych dużych graczy na rynku mięsa w Polsce . Perspektywa globalnej recesji nie powinna być widoczna w naszej branży ani szybko, ani bezpośrednio. Działamy bowiem na rynku dóbr konsumpcyjnych, który wolniej reaguje na zjawiska makroekonomiczne niż np. rynek inwestycyjny. Kiedy budowlanka stoi od kilku miesięcy, my nadal zwiększamy sprzedaż. Problemem dla branży może być jednak powolny spadek dochodów rozporządzalnych w portfelu przeciętnej polskiej rodziny. Konsumenci dbający o swój budżet będą odchodzić od słabych i nieznanych produktów, których cena nie szła w parze z jakością.

- Jakiś czas temu, zauważył pan w jednym z wywiadów, że wiele firm zapomniało, że trzeba się zatroszczyć o promocję swoich produktów. Ta strategia się sprawdza?

- Tak, strategia inwestowania w promocję sprawdza się. Wyjście z komunikatem marketingowym do różnych kanałów dystrybucji oraz do finalnego konsumenta to przecież podstawa konkurencyjnej gospodarki. W PMB doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Prowadzenie stałej komunikacji z klientami i kontrahentami to jeden z naszych priorytetów.

- Jakie będą kolejne inwestycje?

- Kolejne inwestycje będą się wiązały z dalszą ekspansją naszej sieci delikatesów „U Rzeźnika". Teraz w sieci działa ponad 100 sklepów, zaś w 2009 roku liczbę tę chcemy powiększyć o kilkadziesiąt nowych placówek.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 785) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH