Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PMB: W sprzedaży wędlin dominuje kanał tradycyjny

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-11-2009, 13:41
Prezes PMB: W sprzedaży wędlin dominuje kanał tradycyjny

Zauważam, że w ostatnim czasie wzrasta popyt na nasze wyroby z tzw. górnej półki, przez fachowców nazywane po prostu wyrobami premium - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Leszek Czemiel, prezes PMB SA.

- Na co zwracają uwagę konsumenci przy zakupie wędlin?

- Klienci coraz częściej wyznają zasadę "życie jest za krótkie na banalne jedzenie" więc starannie dobierają to, czego chcą spróbować. Wędliny premium odznaczają się jakością, smakiem jak i aromatem nie do podrobienia. Nasza firma postawiła na markowe produkty, które od początku ich wprowadzenia do naszej oferty cieszą się zainteresowaniem wśród konsumentów. Do produktów takich możemy zaliczyć Kindziuka (podzielonego na plastry, czy też w formie pałki) jaki i wędliny z grupy surowo-dojrzewających.

- Średnia półka gorzej się sprzedaje?

- Nadal jest bardzo popularna. Zdecydowanie dominuje nad wędlinami tanimi. Konsumenci coraz uważniej przyglądają się temu co jedzą, odkrywając przy tym dotąd nie znane oferty wędlin. Są to wędliny na kieszeń przeciętnego konsumenta, które są w stanie spełnić wymogi nawet wybrednych klientów.

- Jakie wędliny Polacy kupują na święta?

- Zbliżający się dużymi krokami okres świąteczny powoduje, że swoją ofertę wzbogacamy w dodatkowe produkty. Będą to na pewno rolady i szynki nowych rodzajów. Wprowadzimy do oferty nową serię "pasterską". Obok nowoczesnej technologii użytej do wyrobu produktu chcemy przypomnieć naszym klientom smak tradycyjnych wyrobów. Stąd ta nazwa serii. Produkty pasterskie będą miały wyjątkową oprawę, która jeszcze widoczniej ukaże specyfikę nowej serii.

- Jak układa się PMB współpraca ze sklepami?

- Współpraca ze sklepami układa sie bardzo dobrze. Nasze produkty wprowadziliśmy na te rynki, które w założeniu firmy wydawały nam sie najbardziej atrakcyjne. Co do kanałów dystrybucji, to zaobserwowaliśmy większą dominację sprzedaży w kanale tradycyjnym niż  w nowoczesnym. Wiąże się to z rozbudową magazynów (obecnie mamy ich już siedem) jak i z ciągłym pozyskiwaniem klientów detalicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bart Simpson 30-11-2009, 18:14:
Panowie bo PMB to tak agresywna firma, że o ich wędliny trzeba zawalczyć... :) Ludzie bez pomysłu na handel. Poza kindziukiem nie mają nic ciekawego a i ten produkt można kupić lepszy (szołdra z Sokołowa)
  • Czarna Żmija 30-11-2009, 13:54:
Zadam głupie pytanie do Pana Prezesa. Jeśli rynek tradycyjny dominuje w sprzedaży wedlin (z czym się zgadzam), to dlaczego na rynku tradycyjnym na Śląsku (Górnym i Dolnym) i w Krakowie nie można dostać wyrobów PMB tylko muszę jechać do jakiegoś marketu a i to są 1-2 wedliny na półce i to nie wszedzie?
  • Ciekawski 30-11-2009, 13:46:
navet - i tu się mylisz. segment wyższy można nabyć w cenie 20 - 25 zł. Niestety nie w całej Polsce ale okolice Krakowa i Ślaska pełne sa takich miłych niespodzianek. Co do wypowiedzi samego prezesa PMB. Mam jedno pytanie - gdzie można kupić jego wyroby? Bo jakoś nie zauważyłem ich na pólkach Ślaskich. PMB to tak mała firma?

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.