REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Polskiego Mięsa: Polska stawia na innowacje

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 23-11-2015, 12:01
Prezes Polskiego Mięsa: Polska stawia na innowacje
Witold Choiński, prezes związku Polskie Mięso. Fot. materiały prasowe

Poprawia się innowacyjność producentów w segmencie mięsnym. Świadczy o tym między innymi lepsza współpraca z instytutami i uczelniami, a także obecność innowacyjnych rozwiązań we wszystkich działach zakładów produkcyjnych – ocenia Witold Choiński, prezes związku Polskie Mięso.

REKLAMA

- Ostatnie lata pokazały, że Polska stawia na innowacje. Środki, które są przeznaczane na innowacje praktycznie wykorzystuje się w 100 proc. Być może nie zawsze były w równowadze proporcje wprowadzania tych innowacji. Być może niektóre zostały zbyt późno wprowadzone, ale na pewno można powiedzieć, że współpraca z instytutami, uczelniami, która wcześniej nie wyglądała najlepiej jeszcze kilka lat temu, zdecydowanie poprawia się – mówi Witold Choiński.

- Widać, że dzięki wspólnej pracy nauki, przedsiębiorców i innych instytucji badawczych środki na innowacje są wykorzystywane w polskich przedsiębiorstwach. W przemyśle mięsnym są to innowacje zarówno w zakresie produktowym, opakowaniowym, jak i organizacji produkcji, jednym słowem we wszystkich działach zakładów produkcyjnych - dodaje.

Jego zdaniem, w tej chwili na rynku rysuje się kilka równolegle rozwijających się trendów. Jednym z nich jest zwiększanie się grupy konsumentów, która szuka żywności tradycyjnej, powrotu do starych receptur, przepisów.

- Jest też bardzo duża grupa, która szuka produktów, dań gotowych, szybkich do przygotowania oraz grupa, która szuka rozwiązań innowacyjnych, wnoszących wartość dodaną, produktów wzbogacanych o różnego rodzaju składniki np. kwasy Omega, czy o obniżonej zawartości  tłuszczów lub podwyższonej zawartości białka. Myślę, że większość firm przygotowuje się już, by takie produkty opracować i by sprostać oczekiwaniom dzisiejszego konsumenta – mówi prezes Polskiego Mięsa.

Jak ocenia, te trendy już są widoczne na rynku, bo niektóre firmy zdążyły na nie zareagować. Na razie są to jednak produkty niszowe.

- Trudno powiedzieć, w jakim czasie znajdą nabywców, w jakim tempie będą się też rozwijać. Myślę, że nie jest to szybka ścieżka rozwoju, że to proces kilkuletni i takie produkty nigdy nie będą stanowiły masy produkcyjnej w danym zakładzie, raczej będzie to dodatkowy segment produkcji. Firmy nie mogą jednak o tym zapominać – podkreśla Witold Choiński.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH