Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Polskiego Mięsa: W 2011 r. organizowaliśmy wydarzenia o randze międzynarodowej

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-12-2011, 15:39
Prezes Polskiego Mięsa: W 2011 r. organizowaliśmy wydarzenia o randze międzynarodowej
Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso

Jednym z najważniejszych osiągnięć w tym roku było wpisanie Kiełbasy Myśliwskiej, Kiełbasy Jałowcowej oraz Kabanosów na listę Gwarantowanych Tradycyjnych Specjalności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

- Jak w tym roku wyglądał rozwój działań Związku Polskie Mięso?

- Rok 2011 Związek Polskie Mięso rozpoczął wydarzeniem o randze międzynarodowej. W styczniu był współorganizatorem stoiska realizowanego w ramach polskiej prezydencji. Targi Grune Woche okazały się sukcesem. Ale niewątpliwie jednym z najważniejszych osiągnięć w tym roku było wpisanie Kiełbasy Myśliwskiej, Kiełbasy Jałowcowej oraz Kabanosów na listę Gwarantowanych Tradycyjnych Specjalności. To Związek Polskie Mięso zgłosił wniosek do KE o rejestrację ww. wyrobów. Dzięki temu polscy producenci, po spełnieniu określonych w rozporządzeniu wymagań, będą mieli prawo do umieszczania logo GTS na tych produktach.

- To korzystne dla promocji polskich wyrobów na arenie międzynarodowej...

- Kolejną ważną sprawą zainicjowaną przez Związek Polskie Mięso była możliwość obniżenia stawek za badania na BSE. Gwałtownie spadający eksport polskiej wołowiny w drugiej połowie tego roku wywołał w branży gorącą dyskusję na temat przyczyn utraty zagranicznych rynków zbytu. Głównym powodem eksportowego krachu były zbyt wysokie, w porównaniu do innymi krajami UE, ceny za badania na BSE. Związek Polskie Mięso w maju skierował w tej sprawie odpowiednie pismo do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w celu zmniejszenia kosztów tych badań. Działania te wsparte informacją prasową doprowadziły do ostatecznego sfinalizowania sprawy. Pod koniec roku powstał projekt rozporządzenia, który zmniejszy tę opłatę o prawie 75 proc.

- Oprócz tego związek organizował stoisko mięsne na Polagrze.

- Liczne pozytywne komentarze zarówno ze strony wystawców jak i odwiedzających Polagrę to potwierdzenie skuteczności konsolidacji branży również w kwestii targów i wystaw. Niedawno również rozpoczął się drugi rok kampanii PQS, w ramach której realizowana jest kampania TV spotowa, internetowa, mega formatowa, transitowa, prasowa konsumencka i branżowa oraz kampania na backligtach. W ramach działań promocyjnych prezes Związku wziął udział również w programie ,,Kawa czy herbata" oraz ,,Smaki Czasu z Karolem Okrasą".

- Co z promocją PQS?

Związek rozpoczął też projekt: ,,działania promocyjne związane z systemem PQS w punktach sprzedaży bezpośredniej". Działania te obejmują mięso wieprzowe (świeże, schłodzone lub mrożone) wyprodukowane zgodnie z krajowym systemem jakości Pork Quality System. To jeden z najważniejszych kanałów dotarcia do klienta. Po pierwszym roku kampanii informacyjnej, teraz czas na „rozmowy" z konsumentami w miejscach do tego idealnych - w sklepach, w których sprzedawana jest wieprzowina PQS. Polskie Mięso jest też uczestnikiem projektu ,,BIOŻYWNOŚĆ - innowacyjne, funkcjonalne produkty pochodzenia zwierzęcego" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Celem projektu jest kompleksowe opracowanie technologii wytwarzania produktów (surowców i przetworów) spożywczych pochodzenia zwierzęcego o optymalnej wartości odżywczej i prozdrowotnej, spełniających kryteria żywności funkcjonalnej.

- W co jeszcze się Pan angażuje?

- Związek bierze również czynny udział w dyskusji nt. wchodzącego w życie z dn. 01.01.2013 r. rozporządzenia w sprawie ochrony zwierząt podczas ich uśmiercania. Pod koniec roku Związek koordynował zgłoszenia 9 swoich firm członkowskich, które poddały się kontroli przedstawicieli ChRL. Inspekcja miała na celu umożliwienie eksportu polskiego mięsa na tamtejszy rynek. Właśnie oczekujemy na rozpatrzenie wyników kontroli. W przygotowaniu są kolejne projekty, które Związek Polskie Mięso zamierza realizować na rzecz swoich Firm Członkowskich. Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH