REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Promaru: Rynek mięsa powoli ewoluuje

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2014, 13:51
Prezes Promaru: Rynek mięsa powoli ewoluuje
Andrzej Marchewka, prezes Promaru

Rynek mięsa zmienia się. Jest to proces, który nabiera tempa. Dlatego ci uczestnicy rynku, którzy potrafią się do dynamicznej rzeczywistości szybko dostosować i znajdować nisze rynkowe, będą wzmacniali swoją pozycję. Tym bardziej, że nasz rynek mięsny ewoluuje, choć powoli, w kierunku wyrobów mięsnych lepszej jakości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Marchewka, prezes Promaru.

REKLAMA

Wydaje się prawdopodobne, że poziom inwestycji w branży mięsnej może utrzymać się w tym roku na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego. Zdaniem Andrzeja Marchewki, średnie i duże zakłady przetwórcze są i będą stale zainteresowane, by ich produkcja była coraz nowocześniejsza, efektywniejsza oraz by wyznaczała trendy rynkowe. - Dla tych podmiotów inwestycje są procesem naturalnym i ciągłym. Pamiętać też należy o zakupach odtworzeniowych. Muszą się one odbywać w każdym zakładzie, niezależnie od jego wielkości - zauważa prezes Promaru. - Należy również pamiętać o ciągłej konieczności optymalizacji kosztów wytworzenia, a więc też specjalizacji produkcji naszych klientów. Kolejnym czynnikiem wpływającym na politykę inwestycyjną są tendencje rynku detalicznego, wymuszającego inwestycje by można było z nim współpracować, szczególnie myślę tu o kanale nowoczesnym - dodaje.

Zapytany o pojawiające się na rynku nowe rozwiązania technologiczne wskazuje na rosnące znaczenie ekologii. - Dobrze, że odgrywa to coraz istotniejszą rolę. I nie myślę wyłącznie o przyjaznej środowisku produkcji, choć jest ona dla nas wszystkich bardzo istotna, ale też zużyciu nośników energii, materiałów eksploatacyjnych, produkcji odpadów. Kolejna grupa rozwiązań to coraz większa dbałość o bezpieczeństwo i ergonomię obsługi, co w konsekwencji przekłada się na wydajność pracy, bo każdy z nas lepiej i chętniej pracuje w środowisku sobie przyjaznym - mówi Andrzej Marchewka.

- Ważne technologicznie są też narzędzia umożliwiające planowanie produkcji, jej organizację, optymalizację i pełną kontrolę nad każdym etapem wytwórczym. Dziś już każdy liczący się na rynku producent powinien wykorzystywać swoje moce w sposób maksymalnie zoptymalizowany, a można tego dokonywać tylko śledząc go i drobiazgowo analizując. Kolejny czynnik nowoczesnej produkcji spożywczej to jej powtarzalność - każdy konsument decydując się świadomie na dany wyrób pragnie, by odpowiadał on jego upodobaniom i sprawdzonym wyborom. Dlatego rozwiązania umożliwiające zachowanie standardu jakościowego będą również coraz ważniejsze dla naszych odbiorców - podkreśla.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • fujak 27-04-2014, 11:51:
Ja bym powiedział że wlasnie teraz mocno pną się w górę, bo Ci dwaj osttanio ostro napierają.
  • kanabi 26-04-2014, 21:29:
Zwlaszcza Kania i ten drugi ewoluują i biją się o kabanosy :D

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH