Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Provimi: Rynek pasz już wkrótce się ustabilizuje

Najbliższy czas będzie dla naszej firmy przełomowy pod wieloma względami - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Rybicki, prezes Provimi Polska.

Prezes Provimi: Rynek pasz już wkrótce się ustabilizuje
Na fot. Maciej Rybicki, prezes Provimi Polska
- Jakie są plany Provimi na przyszły rok?

- Od 2009 roku przechodzimy proces reorganizacji, który opiera się nie tylko na optymalizacji kosztów, ale również na zmianach wewnętrznych i zewnętrznych naszej firmy. Obecnie skupiamy się na podstawowej działalności, jaką jest doradztwo żywieniowe oraz produkcja wysokiej jakości pasz. W efekcie tych zmian chcemy wzmocnić naszą pozycję lidera i innowatora w Polsce. Dodatkowo planujemy jeszcze mocniej wykorzystywać naszą globalną wiedzę w oparciu o liczne fermy doświadczalne, wykwalifikowanych i doświadczonych doradców oraz efektywne zarządzanie procesami wewnętrznymi. Dzięki temu nasi klienci będą mogli liczyć na kolejne udoskonalenia w programach żywieniowych oraz łatwiejszy dostęp do dobrych praktyk z innych części świata. Oczywiście nie zapominamy także o wprowadzonej w 2010 roku strategii One Provimi. Jednak już teraz mogę powiedzieć, że najbliższy czas będzie dla naszej firmy przełomowy pod wieloma względami.

- Jakich innowacji możemy się spodziewać?

- Obecnie pracujemy nad nowymi produktami. Już niebawem nasze portfolio zostanie rozszerzony o nowe elementy kompleksowego programu żywienia trzody chlewnej Synergia. Niedługo pojawią się również odświeżone programy dla bydła. Wszystkie te nowości powstają w oparciu o wiedzę nie tylko Polską, ale i całego holdingu.

- 2010 r. był ciężki dla producentów pasz?

- Kończący się rok był dla całego rynku trudny pod wieloma względami, z których na szczególną uwagę zasługują dwa. Pierwszym z nich jest niewątpliwie załamanie się pogody, która w konsekwencji wpłynęła na wzrost cen zbóż. Porównując dane z 2010 roku z analogicznym okresem w 2009, łatwo zauważyć, że sytuacja uległa znacznemu pogorszeniu. Drugim, wartym wspomnienia aspektem, jest wpływ słabej koniunktury na hodowlę w Polsce. Przykładem może być trzoda chlewna i spadki tutaj notowane. Osobiście jestem jednak pozytywnie nastawiony do tych zmian i uważam je za chwilowe. Moim zdaniem rynek już wkrótce się ustabilizuje i niebawem powróci tendencja wzrostowa.

- A jeśli chodzi o Provimi?

- Rok 2010 był dla nas okresem dużej reorganizacji. Przeprowadziliśmy wiele zmian, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Ich efekty jak choćby poprawa wyników finansowych w stosunku do roku 2009 są już częściowo zauważalne. Jednak najważniejsze aspekty całego procesu będzie można dostrzec dopiero niebawem. Wprowadziliśmy także na rynek nowe produkty. Szczególnie wyróżniające się to linia dla loch z programu Synergia oraz nowe programy dla niosek jaj konsumpcyjnych Nioska Premium oraz Nioska Prowiant Plus. Jednak nie zamierzamy spoczywać na laurach. Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Rybicki RSS ALERT    /    Provimi Holding RSS ALERT    /    hodowla RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • hodowca 2010-12-01 18:02:52
    To dotyczy wszystkich firm paszowych.... Po żniwach \"paszówka\" rzuciła się na zakupy po horendalnie wysokich cenach, od października większość firm podniosła ceny pasz i płacze,że sprzedaż spadła. Niestety słaba kondycja tego sektora nie pozwala obniżyć cen i sprzedawać więcej bo tego później nie odrobią. A wystarczyło nie wariować z zakupami po żniwach tylko nie generować większego niż normalnie popytu na zboże to ceny by nie rosły
  • gość 2010-12-02 11:56:25
    Ciekawie brzmi ta poprawa wyników finansowych w tak krótkim czasie, jak to się udało kompletnym nowicjuszom (zarząd) w tej branży ?
  • FeedTrade 2010-12-02 14:16:17
    Tak naprawdę restrukturyzacja w Provimi trwa już kilka lat, od akwizycji Grupy Rolimpex (szczególnie Dobropaszu i Dolpaszu) w roku 2005. Wtedy udział nowej grupy szacowano na 1mln 450tyś ton paszy w cyklu rocznym z bezsprzeczną pozycją lidera na rynku mieszanek pelnoporcjowych. Obecnie produkcję Provimi szacuję na 875 - tyś ton paszy z 11% udziałem w rynku. Zbyt długi proces restrukturyzacji sprawił że Provimi w 2010roku będzie prawdopodobnie zmuszone oddać \"palmę pierszeństwa\" w rynku pasz dla De Heus, który to zyskał najwiecej ze straty w udziałach rynkowych Provimi. Ważne jest że pomimo konsolidacji na rynku paszowym wiele polskich firm potrafi sobie znakomicie radzić i nie pozostaje zbyt daleko w tyle za konkurencją. Do największych należy tutaj zaliczyć (podano w kolejności udziałów % na rynku pasz): Wipasz; Piast; Golpasz; Agrocentrum; Tasomix; Cedrob Pasze. Bezsprzecznie polski rynek paszowy jest interesujący dla zachodnich firm i inwestorów ponieważ wykazuje duży współczynnik wzrostu (około 8%, kiedy na zachodzie jest to >2-3%). Całkowita produkcja \"środków żywienia zwierząt\" wynosi w Polsce 19,5 Mln ton (za 2009r), natomiast tylko 7,7Mln ton stanowią przemysłowe pasze pełnoporcjowe. Cała reszta (czyli prawie 12 Mln ton) powstaje w oparciu o koncentraty lub premixy farmerskie, jest więc o co walczyć na rynku paszowym. Moim zdaniem polski rynek paszowy zmieni się po umocnieniu intergatorów takich jak Cedrob ze spółką Cedrob Pasze czy idący tą drogą Indykpol, który planuje uruchomienie własnej wytwórni pasz.
  • obserwator 2011-02-19 05:34:44
    nowy zarząd i potężny \"zjazd\" w dół, kreatywne \"zarządzanie\" ignorantów, powolny upadek firmy, szkoda....

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.236.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.