Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes PZPBM: Mięsne wyroby tradycyjne mają potencjał wzrostu

Mięsne wyroby funkcjonalne, w tym prozdrowotne budzą u konsumentów wątpliwości. Polakom łatwiej jest zaakceptować prozdrowotne czy funkcjonalne produkty mleczarskie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

Prezes PZPBM: Mięsne wyroby tradycyjne mają potencjał wzrostu

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 10-02-2011, 09:18

- Będziemy wydawali więcej na produkty premium?

- Z pewnością wraz ze wzrostem zasobności portfela, łatwiej jest zaspokajać wyższe wymagania. Jeśli produkty w wyższych cenach faktycznie mają właściwości w wyższym stopniu spełniające wymagania konsumentów to popyt na nie rośnie. Można oczywiście wykreować modę w trakcie trwającej promocji, nawet na produkty tylko pozornie posiadające inne właściwości niż przeciętne produkty na rynku. Jednak w moim przekonaniu, nie da się budować trwałego wzrostu rynku na taki produkt w sposób ekonomicznie uzasadniony.

- Jest popyt na wędliny z cielęciną i wołowiną?

- Takie przetwory są postrzegane jako produkty zdrowsze, z mniejszą ilością tłuszczu. Jest grupa klientów, która powinna być zainteresowana tą grupą produktów.

- Czy mięso certyfikowane według systemu jakości może stać się źródłem dużych dochodów eksportowych?

- Jestem przekonany, że jeśli chodzi o wołowinę - tak. Na części rynków, aby wejść do kanałów nowoczesnych posiadanie certyfikatu jakości jest warunkiem koniecznym.

- Które podkategorie segmentu premium rozwijają się najszybciej?

- Wyroby tradycyjne i ekologiczne mają moim zdaniem największy potencjał wzrostu. Natomiast mięso, wyroby mięsne funkcjonalne czy prozdrowotne budzą wątpliwości u konsumentów. Łatwiej jest konsumentowi zaakceptować prozdrowotne czy funkcjonalne produkty mleczarskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jerzy Wierzbicki RSS ALERT    /    PZPBM RSS ALERT    /    Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    cielęcina RSS ALERT    /    produkty tradycyjne RSS ALERT    /    produkty regionalne RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    jakość RSS ALERT    /    premium RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.146.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.