Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PZPBM: Musimy pracować nad marketingiem wołowiny

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2015, 13:56
Prezes PZPBM: Musimy pracować nad marketingiem wołowiny
Jerzy WIerzbcki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego (fot. PTWP)

Hodowcy w Polsce otrzymują cenę niższą od średniej ceny unijnej. Hamuje to rozwój opasu młodego bydła opasowego i spowalnia rozwój stad krów mamek. Można zadać pytanie, co hamuje wzrost cen na polskim rynku w stosunku do średniej UE? Uważam, że przemysł mięsny powinien pracować nad marketingiem polskiej wołowiny rozumianym szeroko, nie tylko w rozumieniu promocji - zaznacza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jerzy WIerzbcki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

- Jak wygląda w tym roku eksport wołowiny?

Według wstępnych danych GUS w okresie styczeń-sierpień 2015 roku w Polsce liczba ubojów przemysłowych bydła dorosłego ogółem wyniosła 1 039 684 szt. i była o 11,9 proc. większa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. IERiGŻ prognozuje niewielki wzrost konsumpcji z 1,6 kg do 1,7 kg per capita. W związku z powyższym eksport może wzrosnąć o kilka procent.

Warto zwrócić uwagę na trend w handlu cielętami. Eksport cieląt do 80 kg wyniósł tylko 52,4 tys. szt. i był aż o 42,9 proc. mniejszy niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Import cieląt do 80 kg wyniósł 32,0 tys. szt. co stanowiło wzrost w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 27,3 proc. Polscy rolnicy zatrzymują coraz więcej cieląt do opasu w Polsce. Przy utrzymaniu tego trendu w przyszłym roku Polska stanie się importerem netto cieląt.

- Jakie czynniki wspierają w tym roku a jakie hamują rozwój eksportu wołowiny?

Hodowcy w Polsce otrzymują cenę niższą od średniej ceny unijnej. Hamuje to rozwój opasu młodego bydła opasowego i spowalnia rozwój stad krów mamek. Można zadać pytanie, co hamuje wzrost cen na polskim rynku w stosunku do średniej UE? Uważam, że przemysł mięsny powinien pracować nad marketingiem polskiej wołowiny rozumianym szeroko, nie tylko w rozumieniu promocji. Należy lepiej dopasowywać produkt do wymagań odbiorców i wpływać na zmiany tam gdzie spełnienie wymagań zależy od lepszego zorganizowania produkcji żywca wołowego. Cenniki powinny spełniać role motywacyjną dla rolników dla wdrażania zmian w systemach produkcji.

- Eksporterzy skarżą się na występowanie barier pozataryfowych na niektórych rynkach UE. To obecnie poważny problem?

Komisja Zarządzająca Funduszem Promocji Mięsa Wołowego którą mam zaszczyt kierować wyszła z inicjatywą poprowadzenia działań uświadamiających ten problem wśród europarlamentarzystów, przedstawicieli Komisji Europejskiej i Rady Europy. Inicjatywa została wsparta przez Komisje Zarządzające Funduszami Promocji Mięsa Wieprzowego, Drobiowego oraz Owoców i Warzyw. Projekt pt. „Wsparcie promocji polskiej żywności poprzez niwelowanie barier w eksporcie” został objęty patronatem przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministra Spraw Zagranicznych.

Liderem Projektu jest Polska Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych. Odbyło się jedno spotkanie w Parlamencie Europejskim na którym zaprezentowaliśmy raport sporządzony na nasze zlecenie przez PWC. Okazało się że wyniki raportu były dla wielu europarlamentarzystów sporym zaskoczeniem. Do końca roku odbędą się jeszcze spotkania w Pradze i ponownie Brukseli. Prawdopodobnie uda się osiągnąć doprowadzenie do oficjalnej dyskusji w Parlamencie Europejskim. Wyniki Projektu zaprezentujemy w Polsce na początku przyszłego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 889) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH