Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PZPBM: Musimy pracować nad marketingiem wołowiny

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2015, 13:56
Prezes PZPBM: Musimy pracować nad marketingiem wołowiny
Jerzy WIerzbcki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego (fot. PTWP)

Hodowcy w Polsce otrzymują cenę niższą od średniej ceny unijnej. Hamuje to rozwój opasu młodego bydła opasowego i spowalnia rozwój stad krów mamek. Można zadać pytanie, co hamuje wzrost cen na polskim rynku w stosunku do średniej UE? Uważam, że przemysł mięsny powinien pracować nad marketingiem polskiej wołowiny rozumianym szeroko, nie tylko w rozumieniu promocji - zaznacza w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jerzy WIerzbcki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego.

- Jak wygląda w tym roku eksport wołowiny?

Według wstępnych danych GUS w okresie styczeń-sierpień 2015 roku w Polsce liczba ubojów przemysłowych bydła dorosłego ogółem wyniosła 1 039 684 szt. i była o 11,9 proc. większa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. IERiGŻ prognozuje niewielki wzrost konsumpcji z 1,6 kg do 1,7 kg per capita. W związku z powyższym eksport może wzrosnąć o kilka procent.

Warto zwrócić uwagę na trend w handlu cielętami. Eksport cieląt do 80 kg wyniósł tylko 52,4 tys. szt. i był aż o 42,9 proc. mniejszy niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Import cieląt do 80 kg wyniósł 32,0 tys. szt. co stanowiło wzrost w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego o 27,3 proc. Polscy rolnicy zatrzymują coraz więcej cieląt do opasu w Polsce. Przy utrzymaniu tego trendu w przyszłym roku Polska stanie się importerem netto cieląt.

- Jakie czynniki wspierają w tym roku a jakie hamują rozwój eksportu wołowiny?

Hodowcy w Polsce otrzymują cenę niższą od średniej ceny unijnej. Hamuje to rozwój opasu młodego bydła opasowego i spowalnia rozwój stad krów mamek. Można zadać pytanie, co hamuje wzrost cen na polskim rynku w stosunku do średniej UE? Uważam, że przemysł mięsny powinien pracować nad marketingiem polskiej wołowiny rozumianym szeroko, nie tylko w rozumieniu promocji. Należy lepiej dopasowywać produkt do wymagań odbiorców i wpływać na zmiany tam gdzie spełnienie wymagań zależy od lepszego zorganizowania produkcji żywca wołowego. Cenniki powinny spełniać role motywacyjną dla rolników dla wdrażania zmian w systemach produkcji.

- Eksporterzy skarżą się na występowanie barier pozataryfowych na niektórych rynkach UE. To obecnie poważny problem?

Komisja Zarządzająca Funduszem Promocji Mięsa Wołowego którą mam zaszczyt kierować wyszła z inicjatywą poprowadzenia działań uświadamiających ten problem wśród europarlamentarzystów, przedstawicieli Komisji Europejskiej i Rady Europy. Inicjatywa została wsparta przez Komisje Zarządzające Funduszami Promocji Mięsa Wieprzowego, Drobiowego oraz Owoców i Warzyw. Projekt pt. „Wsparcie promocji polskiej żywności poprzez niwelowanie barier w eksporcie” został objęty patronatem przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Ministra Spraw Zagranicznych.

Liderem Projektu jest Polska Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych. Odbyło się jedno spotkanie w Parlamencie Europejskim na którym zaprezentowaliśmy raport sporządzony na nasze zlecenie przez PWC. Okazało się że wyniki raportu były dla wielu europarlamentarzystów sporym zaskoczeniem. Do końca roku odbędą się jeszcze spotkania w Pradze i ponownie Brukseli. Prawdopodobnie uda się osiągnąć doprowadzenie do oficjalnej dyskusji w Parlamencie Europejskim. Wyniki Projektu zaprezentujemy w Polsce na początku przyszłego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.