Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PZPBM: Na razie spożycie wołowiny nie rośnie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-05-2010, 14:37
Prezes PZPBM: Na razie spożycie wołowiny nie rośnie

Tendencji zwyżkowej w spożyciu wołowiny na razie nie widać. Tendencji zwyżkowej w jakości mięsa wołowego na polskim rynku też nie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Związku Producentów Bydła Mięsnego. Zasadnicze pytanie to: jak konsumenci mogą rozpoznać pojawiające się mięso wysokiej jakości?

Zdaniem prezesa PZPBM są na to dwa sposoby. - Budowanie marki opartej na jakości przez zakłady i dystrybutorów oraz rozwój sprzedaży wołowiny produkowanej w systemie jakości QMP. Te dwie drogi mogą być rozwijane równolegle - mówi Jerzy Wierzbicki. - Atutem otwartego systemu jakości, jakim jest QMP, to możliwość uzyskania wsparcia sprzedaży ze środków krajowych i UE. Wspólne działanie, właczenie się kolejnych zakładów do systemu QMP przyniesie realną zmianę na lepsze - podkreśla.

Na dziś jeszcze sprawa jakości mięsa wołowego nie jest ważna dla firm z branży. - Koncentrują się na bieżących ubojach i rozbiorach, z wyjątkiem kilku firm nie maja strategii zwiększania wartości dodanej poprzez poprawę jakości - zauważa prezes Polskiego Związku Producentów Bydła Mięsnego. - Na dziś, testy konsumenckie polskiej wołowiny o jakości przeciętnie dostępnej na rynku wypadają słabo.
Wołowina QMP wypada w tym porównaniu dużo lepiej, na poziomie wołowiny importowanej - tłumaczy.

Zaznacza, że jego zdaniem głównym działaniem w strategii dla polskiego sektora wołowiny powinno być wspieranie rozwoju sprzedaży wołowiny produkowanej w systemie jakości QMP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (33)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • JW 12-05-2010, 10:45:
Zapleczem dla Systemu QMP jest na dziś 9 grup producentów - ponad 300 producentow zywca. Nie jest to dużo, ale na dobry początek wystarczy. Każdy zakład, który będzie zainteresowany wejściem w System w szybkim czasie może wyselekcjonować kilkudziesięciu i więcej swoich dostawców do certyfikacji. Cielęta do opasu są, te ktore dziś wyjeżdzają do Hiszpanii. Kluczowe jest naszym zdaniem budowanie rynku na produkt o gwarantowanej jakości, uzyskanie NIECO wyższej ceny za lepszą powtarzalną jakość. Zbudowanie zaufania dystrybucji i konsumentów do wołowiny wysokiej jakości jest naszym zdaniem kluczowe.
  • key 12-05-2010, 08:18:
Na tym co widzę na rynku żywca wołowego...
  • Jerzy Wierzbicki (JW) 12-05-2010, 07:54:
A na czym opierasz pogląd, że wołowina QMP nie ma żadnego zaplecza ?

Zobacz wszystkie komentarze (33)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH