REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes PZPBM o incydentach z żywnością: Często media wydają wyrok przed procesem

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2013, 18:10
Prezes PZPBM o incydentach z żywnością: Często media wydają wyrok przed procesem
Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego

Kampanie medialne sprowokowane incydentami mogą przynosić branży spożywczej korzyść, poprzez eliminowanie przypadków, które zagrażają bezpieczeństwu żywności. Trzeba jednak pamiętać, że tego typu kampanie to broń obosieczna - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM).

REKLAMA

Drugą stroną nadmiernego rozdmuchiwania afer żywnościowych jest znaczne prawdopodobieństwo wyrządzenia krzywdy uczciwym przedsiębiorstwom, jaki i całym branżom sektora rolno-spożywczego. - Istnieje niebezpieczeństwo utraty reputacji bez własnej winy Tak działa odpowiedzialność zbiorowa - podkreśla Wierzbicki. - Nagłaśniane incydenty związane z żywnością dobrze „sprzedają się" w mediach, ale często zachodzi w takich przypadkach sytuacja wydawania wyroku przed procesem. Jeśli będący przedmiotem danej afery zakład wykaże, że nie ponosi odpowiedzialności za problemy, które były tematem sensacji, to już taka informacja jest mało medialna. Tymczasem straty, które poniósł producent, jeśli w ogóle przetrwa tego typu kampanię, odrabiane są długo - zauważa.

Prezes PZPBM przyznaje, że zakłady przetwórcze w branży spożywczej nie są dobrze przygotowane do odpierania ataków medialnych. - Nie potrafią prowadzić działań PR. Nie znają narzędzi do neutralizacji skutków kampanii medialnych - mówi Wierzbicki. - Ostatnie przypadki pokazują, że ani poszczególne sektory branży rolno-spożywczej, ani rynek żywności jako całość, nie są gotowe do szybkich i skutecznych reakcji. Musimy się tego dopiero nauczyć. Czas wypracować rozwiązania, które pozwolą nam neutralizować skutki czarnego PR odpowiednio wcześnie - dodaje.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • xckr 04-04-2013, 16:13:
Do ADAM:

Stary jak chcesz mieszkać w kraju o silnej gospodarce to takie brudy trzeba zamiatać pod dywan. Oczywiście należy karać finansowo i to dotkliwie. I tyle.

Działania podejmowane przez dziennikarzy w ogóle nie pomagają - nikomu. POWIEDZ mi kto na tym zyskał oprócz słupków z oglądalnością i premi dla reporterów????

NIKT K%$#! NIKT
kto stracił - długo by wymieniać

Szkalować można firmy zagraniczne- tak, jak w tej chwili robi cały zachód żeby osłabić nasz eksport.
  • Adam 02-04-2013, 14:53:
Nie będzie afer tego typu nie będzie potrzeba odpierać ataków. Nic nie dzieje się bez powodu!
Następny gościu który najchętniej wszystkie brudy zamiatałby pod dywan!
  • prokurator 02-04-2013, 10:40:
Uważam, że nasze media i politycy nie potrafią obronić polskiego jadła. Szkalowanie przez południowych sąsiadów jest nie na miejscu. Za przykładowe, ośmieszające receptury czeski pismak powinien być ścigany przez naszych dziennikarzy. Pytanie moje jest proste: w oparciu o jakie normy podano szkalujące nas przepisy?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH