Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes QFG: Wejście inwestora branżowego do polskiej firmy często kończy się źle

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-04-2017, 11:29
Prezes QFG: Wejście inwestora branżowego do polskiej firmy często kończy się źle
Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group Sp. z o.o., fot. QFG

- Wejście inwestora branżowego zazwyczaj kończy się dla polskich firm niekorzystnie, następują zwolnienia i wyciągnięcie z firmy najlepszych zasobów. Inwestor finansowy jest w tym przypadku znacznie korzystniejszy, ponieważ daje możliwość wspólnego rozwijania firmy. To właśnie gwarantuje nam fundusz Highlander Partners - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jarosław Krzyżanowski, prezes zarządu QFG Food Group.

Zapytany o okoliczności nawiązania współpracy z funduszem Highlander Partners, prezes QFG wskazuje, że jest to partner, który najbardziej odpowiadał spółce.

- Dobrze współpracowało nam się z pierwszym amerykańskim inwestorem, którego jakiś czas później wykupiliśmy. W międzyczasie zgłaszały się do nas firmy, które chciały kupić całość lub część biznesu. Zaczęliśmy z nimi rozmawiać. Z wielu ofert wybraliśmy Highlander Partners jako firmę wiarygodną i taką, z którą możemy się rozwijać w przyszłości. Jest to fundusz inwestycyjny, który lokuje swoje środki w różnych branżach. Nie jest to więc inwestor branżowy tylko finansowy. Taki nam najbardziej odpowiadał - dodaje.

Nazwa QFG pochodzi od amerykańskiej spółki Quantum Foods Global, która zainwestowała w firmę Jarosława Krzyżanowskiego w 2012 roku.

- W 2014 r., po dwóch latach współpracy, odkupiliśmy udziały i zmieniliśmy nazwę na krótszą: QFG. Pełna nazwa była zbyt skomplikowana, często pisano ją błędnie. W 2011 roku uruchomiliśmy produkcję na eksport, która od początku bardzo dynamicznie wzrastała. Z tego powodu ważne było dla nas, aby mieć nazwę łatwą do wymówienia. Dziś QFG Food Group to nie tylko produkcja i hodowla drobiu, ale wkrótce także mieszalnia pasz, wylęgarnia i ubojnia. To różni udziałowcy i oddzielne podmioty, które działają na poczet jednej idei: wyprodukowania dobrego produktu z wysokiej jakości mięsa drobiowego - dodaje.

Cały wywiad z Jarosławem Krzyżanowskim, prezesem zarządu QFG Food Group znajdzie się w najbliższym wydaniu magazynu "Rynek Spożywczy".

QFG Food Group specjalizuje się w wytwarzaniu convenience food, czyli tzw. "żywności wygodnej", gotowej do spożycia bezpośrednio po podgrzaniu. Głównymi odbiorcami wyrobów QFG są sieci handlowe i gastronomiczne. Około 80 proc. produkcji trafia na rynki europejskie, pozostała część do Polski. W 2015 roku przychody QFG wyniosły 171 mln zł. Rok 2016 przyniósł ich zwiększenie do blisko 210 mln zł.

Firma rozpoczęła działalność w 2000 r. w Radomiu, działając pod nazwą Krzyżanowscy. W kolejnych latach inwestowała w Pionkach i Białobrzegach. Rok temu 60 proc. udziałów QFG nabył amerykański Fundusz Highlander Partners. QFG Food Group zatrudnia obecnie 730 pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.