Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Seko: Polskich firm nie stać na to żeby nie prowadzić badań rynkowych

Niezależne badania konsumenckie to niepotrzebny wydatek, czy jednak istotny element planowania produkcji i strategii? Według Kazimierza Kustry, prezesa Seko, polskich i zagranicznych firm nie stać na to, żeby owych badań nie przeprowadzać. Wprowadzanie produktów i ich dalsza produkcja bez weryfikowania zainteresowania konsumenta to prosta droga do wypadnięcia z rynku.

Prezes Seko: Polskich firm nie stać na to żeby nie prowadzić badań rynkowych
Kazimierz Kustra, prezes Seko, fot. mat pras.

Autor: informacja prasowa
Data: 18-02-2019, 10:45

– Firma nie działa sama dla siebie – wychodzi do dostawców, klientów indywidualnych, dostarcza im produkty, których oczekują. Jeśli tego nie robi, znika, bo zwyczajnie nie jest w stanie zaspokoić popytu z powodu braku jego identyfikacji. Badania konsumenckie są wyznacznikiem tego, w jakim kierunku poprowadzić bieżącą produkcję oraz na co zwracać uwagę przy wprowadzaniu kolejnych towarów – argumentuje prezes Seko i wskazuje, że obszar działania w tym zakresie jest ogromny.

- Przedsiębiorstwa mogą prowadzić badania na własną rękę, zlecać je na zewnątrz, czasem też sieci handlowe porównują jakość produktów kilku różnych producentów. To daje pełen obraz oczekiwań klientów i efektów produkcji - dodaje.

Kiedy jest pora na badania konsumenckie? Kazimierz Kustra nie ma wątpliwości, że należy je przeprowadzać regularnie i to również na produktach, które od dawna są na rynku dostępne.

– Świat się zmienia, konsument się zmienia, to czemu smak miałby pozostać ten sam? Zawsze można coś poprawić na każdym etapie produkcji. Zmiana proporcji składników, odjęcie jakiegoś, dodanie bądź sposób konserwacji - wszystko wpływa na finalny odbiór produktu - mówi.

Prezes Seko podkreśla, że badania konsumenckie prowadzone na każdym etapie dają realne korzyści i wymienia, kiedy można je realizować.

– Gdy sprawdzamy, co klienci lubią i jakich produktów oczekują. Gdy wprowadzamy na rynek nowy smak. Gdy kontrolujemy towar, będący w sprzedaży już od jakiegoś czasu. Każde weryfikowanie efektów produkcji prowadzi do wyciągnięcia właściwych wniosków. Można utwierdzić się w przekonaniu, że wybrana droga jest spójna z oczekiwaniami konsumentów, bądź, wręcz przeciwnie, może okazać się, że trzeba coś zmienić. Wiedza daje możliwości reagowania, a właściwa reakcja to przetrwanie firmy - wskazuje.            

Kazimierz Kustra wskazuje, że firma powinna kontrolować swoje produkty samodzielnie, ale i zlecać wykonanie badań firmom zewnętrznym. Najważniejsza jest jednak właściwa grupa kontrolna.

– Nie możemy nastolatkom zlecać testowania produktów skierowanych do grupy 40+, to mija się z celem. Każde badanie powinno być przemyślane i mieć jasno określoną grupę testową, posiadającą odpowiednie kubki smakowe. Tylko w ten sposób zweryfikujemy, czy dany produkt trafia w gusta klientów, czy nie – mówi.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

więcej informacji:

Kazimierz Kustra RSS ALERT    /    Seko RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    badania konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.162.151.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.