Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes Seko: W branży rybnej następuje wymiana pokoleniowa

- Tendencje konsolidacyjne w branży zatrzymały się po różnych przejściach. Największym problemem jest to, że następuje przemiana pokoleniowa i nie wszystkie firmy mają komfort bycia firmą rodzinną. My jesteśmy firmą rodzinno-giełdową. To potworna odpowiedzialność, bo można w miesiąc firmę położyć złymi decyzjami - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.

Prezes Seko: W branży rybnej następuje wymiana pokoleniowa
Kazimierz Kustra, prezes Seko, fot. mat. pras.

Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 12-12-2018, 13:57

Kazimierz Kustra przyznaje, że miał szczęście, że, gdy wchodził do branży rybnej, mógł liczyć na wsparcie i wiedzę przekazywaną przez starsze pokolenia.

- Staram się to przełożyć na moje dzieci, choć to było 30 lat temu, ale pewne rzeczy są aktualne. Nabywa się wiedzę, trzeba mieć wyczucie rynku, inwestycji, sytuacji ekonomicznej, trendów i wybrać to, co jest najlepsze. To sztuka, ale jeśli ktoś ją pojmie, może poprowadzić zakład przez burzliwą ekonomię - mówi.

W ocenie prezesa Seko kondycja branży rybnej jest dobra.

- Konsumenci cenią sobie coraz bardziej ryby produkowane tradycyjną metodą. Stosowanie naturalnych metod utrwalania żywności pozwala nam uzyskać termin przydatności do spożycia od dwóch tygodni do miesiąca przy zachowaniu jakości. Wszystko idzie w kierunku bardziej naturalnym - mówi.

Kustra przyznaje, że jeśli chodzi o branżę rybną, sporo na plus się zmieniło wraz z przyjściem ministra Gróbarczyka.

- Przez wiele lat apelowaliśmy żeby, wzorem Danii, Norwegii czy Islandii, organizować wspólne stoiska branży na zagranicznych targach. Udało się i od dwóch-trzech lat Polskie Stowarzyszenie Przetwórców Ryb wraz z ministerstwem dofinansowuje udział w targach poza krajem. W tym roku w Brukseli podczas targów SeaFood Expo Global po raz pierwszy powstało wspólne stoisko polskich firm. I to zadziałało. Wcześniej wszystko musieliśmy finansować z własnych pieniędzy, np. udział w największych niemieckich targach w Bremie. Niemcy są dla nas naturalnym zapleczem, bo smak polskich produktów rybnych bardzo im odpowiada. Podejście ministerstwa się zmieniło i myślę, że z tego będzie pożytek. Szczególnie po targach w Bremie mamy mnóstwo zapytań o nasze produkty - przyznaje.

W 2017 r. Seko obchodziło 25-lecie istnienia firmy.

- Ukoronowaniem tego jubileuszu, a także pracy całej załogi i kierownictwa, był bardzo dobry wynik. Nie było lepszego roku w historii Seko. Ten rok jest trudniejszy ze względu na wzrost kosztów funkcjonowania firmy. Mam tu na myśli roboczogodziny, koszty pracy, wody, energii. Ciężko pracujemy, żeby wyniki były jak najlepsze. Czas pokaże, czy uda nam się poprawić te z poprzedniego roku - mówi Kustra.

Zapraszamy do lektury pełnej treści wywiadu z Kazimierzem Kustrą. Z prezesem Seko porozmawialiśmy o spadającym spożyciu ryb w Polsce, kondycji branży przetwórstwa rybnego w Polsce oraz wyzwaniami rynku pracy. Tekst dostępny w Strefie Premium (czytaj więcej)

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

SEKSeko SA

więcej informacji:

Kazimierz Kustra RSS ALERT    /    Seko RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    ryby 2018 RSS ALERT    /    branża rybna RSS ALERT    /    konsolidacja branży rybnej RSS ALERT    /    eksport ryb RSS ALERT    /    sukcesja w firmach rodzinnych RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.172.234.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.