REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Silesia: Branża mięsna przestaje demonizować sieci handlowe

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 31-10-2012, 12:53
Prezes Silesia: Branża mięsna przestaje demonizować sieci handlowe
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia

Rola kanału nowoczesnego w dystrybucji mięsa i wędlin była na polskim rynku nieco demonizowana. Sieci handlowe często przedstawiano, jako pazerne zagraniczne podmioty, którym zależy wyłącznie na wyrwaniu ostatniego grosza polskim przedsiębiorcom. Ostatnio to tendencyjne postrzeganie ulega zmianie - mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

REKLAMA

Mitologizowanie siły sprzedażowej operatorów handlowych zastępują szczegółowe analizy, przede wszystkim dotyczące realnych możliwości współpracy z kanałem nowoczesnym. - W tej chwili niecałe 50 proc. sprzedaży mięsa jest dokonywane poprzez sieci handlowe. Oczywiście udział rynkowy handlu nowoczesnego cały czas bardzo dynamicznie się rozwija. Ilość nowych marketów wciąż jest duża - zauważa Krzysztof Woźnica. - Co ciekawe, według danych jednego z operatorów, w ciągu ostatnich pięciu lat wzrost udziału sieci handlowych w sprzedaży świeżego mięsa wyniósł zaledwie o 5 proc. - dodaje.

Zwraca uwagę, że Polska ma najwyższy w Unii Europejskiej wskaźnik udziału handlu tradycyjnego. - Wracając jednak do handlu nowoczesnego, ta forma dystrybucji ma swoje wady i zalety. Do atutów należy z pewnością możliwość znaczącego zwiększania skali produkcji przy współpracy z partnerem sieciowym. To z kolei przekłada się na ograniczenie kosztów produkcji i próbę poprawy rentowności. Przewagą handlu nowoczesnego są też mniejsze koszty logistyczne. Natomiast do wad zaliczyć należy długi czas reakcji na ruchy cenowe. W kanale tradycyjnym umowy konstruowane są inaczej, więc korekcja cen następuje szybciej - mówi prezes zakładów mięsnych Silesia.

W branży mięsnej funkcjonują firmy, które postawiły wyłącznie na kanał tradycyjny, oraz takie, które dystrybucję oparły jedynie o kanał nowoczesny. - Największa część zakładów mięsnych stosuje mieszany model dystrybucyjny. Niestety, firmom daleko jest jeszcze do idealnego podziału, zakładającego 33 proc. sprzedaży w kanale nowoczesnym, 33 proc. w kanale tradycyjnym i 33 proc. w eksporcie. Niewiele przedsiębiorstw osiągnęło ten podręcznikowy model dywersyfikacji sprzedaży - podkreśla Krzysztof Woźnica. - Jest jasne, że siła sprzedażowa kanału nowoczesnego jest potężna i nie można jej lekceważyć. Jednocześnie, nie należy deprecjonować rynkowego udziału handlu tradycyjnego. Mniejsze podmioty odrobiły swoją lekcję i starają się unowocześniać swoją działalność, ewoluować - akcentuje.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • JACEK 31-10-2012, 13:20:
Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.
  • MG 31-10-2012, 13:19:
Wolno spytać, z jakich podręczników korzysta pan Krzysztof?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH