Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Sokołowa: Rok 2018 postawił przed nami szczególnie wiele wyzwań

– Nasze wyroby obecne są na niemal 40 rynkach na całym świecie. Wysyłamy przekąski do USA. Jesteśmy eksportowym liderem rynku produktów przetworzonych w Wielkiej Brytanii. Rozwijamy ofertę dla kanału HoReCa we Francji – mówi Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów.

Prezes Sokołowa: Rok 2018 postawił przed nami szczególnie wiele wyzwań
Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów (fot. zelaznastudio.pl)

– Mimo wielu niekorzystnych uwarunkowań w polskiej branży mięsnej, możemy nazwać rok 2018  rokiem sukcesu. Głównymi problemami były niestabilna sytuacja na rynku surowcowym oraz rozprzestrzeniający się wirus ASF. Niełatwe warunki na rynku krajowym i zagranicznym nie przeszkodziły nam w osiągnięciu satysfakcjonujących wyników. Utrzymaliśmy dynamiczny rozwój, co zaowocowało 6,6% wzrostem przychodów ze sprzedaży rok do roku i zyskiem operacyjnym lepszym o 27,9% – mówi Bogusław Miszczuk, prezes zarządu Sokołów S.A.

Firma wprowadziła do sprzedaży 56 nowych produktów. Rozszerzono m.in. ofertę produktów bezmięsnych o Hummusy Premium.

– Nasze wyroby obecne są na niemal 40 rynkach na całym świecie. Wysyłamy przekąski do USA. Jesteśmy eksportowym liderem rynku produktów przetworzonych w Wielkiej Brytanii. Rozwijamy ofertę dla kanału HoReCa we Francji – dodaje prezes Sokołowa.

Produkty Sokołowa są też obecne w bardziej egzotycznych miejscach, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Republika Kongo, Liban czy Hongkong.

– Europa Zachodnia pokochała naszą wołowinę. W niektórych krajach dynamika sprzedaży elementów wołowych wzrosła w ciągu ostatniego roku o ponad 200% –  wymienia.

Jednym z najważniejszych wydarzeń dla Grupy Sokołów w 2018 roku było przejęcie Grupy Gzella.

– Zakład produkcyjny Gzella, zlokalizowany w miejscowości Osie, był dla nas doskonałą inwestycją. Dzięki naszemu know-how i relacjom biznesowym, jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać potencjał zakładu, którego obecne zdolności produkcyjne pozwalają na produkcję ponad 6000 ton wyrobów miesięcznie. Gzella to również dobrze zorganizowana logistyka oraz sieć ponad 200 sklepów własnych. Już teraz korzystamy z tego, oferując klientom Delikatesów Mięsnych Gzella produkty Sokołowa, a klientom Delikatesów Mięsnych Sokołów - Wędliny z Borów. Z wielką satysfakcją powitaliśmy pracowników, którzy do nas dołączyli. Niemal 1300 osób, które pracują w spółkach należących do Grupy Gzella to znakomici fachowcy. Nie mamy wątpliwości, że dzielenie się doświadczeniami może przynieść wyłącznie pozytywne efekty – zapewnia Bogusław Miszczuk.

W 2018 roku postawiono również na modernizację zakładów produkcyjnych. Grupa przeznaczyła na te działania ponad 118 mln złotych.

– Naszym celem jest nie tylko zwiększanie mocy produkcyjnych, ale także optymalizacja w zakresie gospodarowania  wodą i energią elektryczną, dzięki czemu ograniczamy negatywny wpływ na środowisko. Wybudowana w Sokołowie Podlaskim kotłownia na gaz ziemny w zaledwie 2 lata pozwoliła ograniczyć emisję gazów o ponad 36 900 ton. Stopniowo przeprowadzamy termomodernizacje budynków we wszystkich zakładach produkcyjnych naszej Grupy. Odzyskujemy ciepło z urządzeń produkcyjnych i systemów chłodniczych. Staramy się coraz efektywniej gospodarować energią. Skutkiem tego jest chociażby wymiana tradycyjnego oświetlenia w zakładach na oświetlenie LEDowe - wymienia prezes Sokołowa.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sokołów SA RSS ALERT    /    Gzella RSS ALERT    /    Bogusław Miszczuk RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wieprzowina RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.