Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes SRW RP: Promocja mięsa na rynkach zagranicznych rozwija się ewolucyjnie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2012, 09:55
Prezes SRW RP: Promocja mięsa na rynkach zagranicznych rozwija się ewolucyjnie
Janusz Rodziewicz, prezes SRW RP (fot.: Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl)

Dopiero po przystąpieniu do Unii Europejskiej zrozumieliśmy na czym polega prawdziwa promocja żywności na rynkach zagranicznych. Rozwój promocji naszej żywności przebiega ewolucyjnie, ale dynamicznie - mówi portalspozywczy.pl Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

Dobrym przykładem trudności z jakimi musiał zmagać się sektor spożywczy w drodze do rozwoju promocji były długie zabiegi związane z powołaniem Funduszy Promocji Artykułów Rolno-Spożywczych, które są niezbędne jako źródło finansowania działań promocyjnych. - Od paru lat wykorzystujemy również programy promocyjno-informacyjne finansowane przez Komisję Europejską i Agencję Rynku Rolnego na terenie Unii i w krajach trzecich - wskazuje Rodziewicz. - Jako Stowarzyszenie możemy pochwalić się realizacją dwóch dwuletnich programów na rynki krajów trzecich: Japonii, Ukrainy, Chin, Rosji, Tajlandii i Singapuru. Ewaluacja tych programów wypada pomyślnie. Dlatego mamy nadzieję na kontynuację naszych działań - dodaje.

Kolejnymi instrumentami niezbędnymi w promocji i wykorzystywanymi przez Polskę są systemy jakości: Jakość i Tradycja, QMP, QAFP i PQS. - Systemy jakości są gwarancją dobrej jakości artykułów spożywczych, o czym wiedzą już obywatele krajów starej unii europejskiej. Polskich konsumentów musimy dopiero do nich przyzwyczaić. Moim zdaniem lepiej by było dla polskiej promocji, aby funkcjonował jeden zintegrowany system jakości - zaznacza prezes SRW RP. - Bardzo pozytywną rolę w promocji odgrywa także program jakości Poznaj Dobrą Żywność, którego znak ludzie identyfikują z najwyższą jakością produktów - zauważa.

Polska nie zapomina o promocji swoich tradycyjnych i regionalnych wyrobów, zwiększając liczbę produktów posiadających certyfikaty chronionej nazwy pochodzenia, chronionego oznaczenia geograficznego i gwarantowanej tradycyjnej specjalności. - Na pewno brakuje nam pieniędzy na prawdziwą promocję. Dla porównania, warto spojrzeć ile wydają na ten cel np. Stany Zjednoczone - zachęca Janusz Rodziewicz. - Główną perspektywą rozwoju promocji polskiego mięsa jest realizacja posiadanych już programów promocyjno-informacyjnych i uzyskiwanie następnych. Stowarzyszenie złożyło propozycję programu promocji mięsa na kraje trzecie - Rosję, Chiny i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

- Oczekujemy, że Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych promując polska żywność na różnych imprezach targowych nie zapomni o flagowym polskim produkcie jakim jest mięso i jego wyroby - akcentuje prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kargul i pawlak 23-03-2012, 10:11:
Producenci wędlin coraz częściej sprowadzają mięso z zagranicy. Krajowa wieprzowina jest w odwrocie.

fot. Bloomberg

Tagi
branża spożywcza, rolnictwo
Notowania
euro, FAM


Cztery lata temu na łamach „Pulsu Biznesu” ostrzegaliśmy: jeśli sektor hodowli świń szybko się nie zmodernizuje, najlepiej na wzór duński, nasza wieprzowina będzie przegrywać konkurencję z zachodnią. Niestety, wiele wskazuje na to, że pesymistyczny scenariusz się spełnia.

— Dostawcy zagraniczni są bardziej rzetelni i profesjonalni od polskich. Ponadto oferowany przez nich surowiec jest tańszy i lepszej jakości. Paradoksalnie — często bardziej opłaca się sprowadzać wieprzowinę nawet z odległej o 3 tys. km Hiszpanii, niż kupować ją w Polsce — mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia z Sosnowca.

O tym, że tańszym surowcem z importu posiłkuje się w Polsce coraz więcej firm, świadczą statystyki. Z danych Zespołu Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych FAMMU/FAPA wynika, że w 2011 r. import wieprzowiny do Polski wzrósł do 574 tys. ton (patrz wykres), a jego wartość przekroczyła aż 1,1 mld EUR. Tymczasem nasz eksport wyniósł 309 tys. ton, a jego wartość 579 mln EUR. Spora część trafiła jednak za naszą wschodnią granicę, w tym m.in. na Białoruś, gdzie odbiorcy mają niższe wymagania jakościowe niż w kraja
  • knur 23-03-2012, 10:10:
Producenci wędlin coraz częściej sprowadzają mięso z zagranicy. Krajowa wieprzowina jest w odwrocie.

fot. Bloomberg

Tagi
branża spożywcza, rolnictwo
Notowania
euro, FAM


Cztery lata temu na łamach „Pulsu Biznesu” ostrzegaliśmy: jeśli sektor hodowli świń szybko się nie zmodernizuje, najlepiej na wzór duński, nasza wieprzowina będzie przegrywać konkurencję z zachodnią. Niestety, wiele wskazuje na to, że pesymistyczny scenariusz się spełnia.

— Dostawcy zagraniczni są bardziej rzetelni i profesjonalni od polskich. Ponadto oferowany przez nich surowiec jest tańszy i lepszej jakości. Paradoksalnie — często bardziej opłaca się sprowadzać wieprzowinę nawet z odległej o 3 tys. km Hiszpanii, niż kupować ją w Polsce — mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia z Sosnowca.

O tym, że tańszym surowcem z importu posiłkuje się w Polsce coraz więcej firm, świadczą statystyki. Z danych Zespołu Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych FAMMU/FAPA wynika, że w 2011 r. import wieprzowiny do Polski wzrósł do 574 tys. ton (patrz wykres), a jego wartość przekroczyła aż 1,1 mld EUR. Tymczasem nasz eksport wyniósł 309 tys. ton, a jego wartość 579 mln EUR. Spora część trafiła jednak za naszą wschodnią granicę, w tym m.in. na Białoruś, gdzie odbiorcy mają niższe wymagania jakościowe niż w kraja
  • zm 23-03-2012, 09:54:
czy ktoś kiedyś tych Panów SRW RP rozliczy ze swojej działalności, jak ktoś ich poznała to wie że większych ściemniaczy nie ma, na czele z Panem Prezesem tego tworu latają po świecie za kasę członków SRW a pojęcia o branży żadnego ,masakra i te wywiady które ktoś im pisze pytam co oni zrobili dla przemysłu mięsnego odpowiem- nalatali się po świecie za darmo i tyle

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 865) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH