Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes SRW RP: Promocja mięsa na rynkach zagranicznych rozwija się ewolucyjnie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2012, 09:55
Prezes SRW RP: Promocja mięsa na rynkach zagranicznych rozwija się ewolucyjnie
Janusz Rodziewicz, prezes SRW RP (fot.: Pawel Pawlowski/zelaznastudio.pl)

Dopiero po przystąpieniu do Unii Europejskiej zrozumieliśmy na czym polega prawdziwa promocja żywności na rynkach zagranicznych. Rozwój promocji naszej żywności przebiega ewolucyjnie, ale dynamicznie - mówi portalspozywczy.pl Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

Dobrym przykładem trudności z jakimi musiał zmagać się sektor spożywczy w drodze do rozwoju promocji były długie zabiegi związane z powołaniem Funduszy Promocji Artykułów Rolno-Spożywczych, które są niezbędne jako źródło finansowania działań promocyjnych. - Od paru lat wykorzystujemy również programy promocyjno-informacyjne finansowane przez Komisję Europejską i Agencję Rynku Rolnego na terenie Unii i w krajach trzecich - wskazuje Rodziewicz. - Jako Stowarzyszenie możemy pochwalić się realizacją dwóch dwuletnich programów na rynki krajów trzecich: Japonii, Ukrainy, Chin, Rosji, Tajlandii i Singapuru. Ewaluacja tych programów wypada pomyślnie. Dlatego mamy nadzieję na kontynuację naszych działań - dodaje.

Kolejnymi instrumentami niezbędnymi w promocji i wykorzystywanymi przez Polskę są systemy jakości: Jakość i Tradycja, QMP, QAFP i PQS. - Systemy jakości są gwarancją dobrej jakości artykułów spożywczych, o czym wiedzą już obywatele krajów starej unii europejskiej. Polskich konsumentów musimy dopiero do nich przyzwyczaić. Moim zdaniem lepiej by było dla polskiej promocji, aby funkcjonował jeden zintegrowany system jakości - zaznacza prezes SRW RP. - Bardzo pozytywną rolę w promocji odgrywa także program jakości Poznaj Dobrą Żywność, którego znak ludzie identyfikują z najwyższą jakością produktów - zauważa.

Polska nie zapomina o promocji swoich tradycyjnych i regionalnych wyrobów, zwiększając liczbę produktów posiadających certyfikaty chronionej nazwy pochodzenia, chronionego oznaczenia geograficznego i gwarantowanej tradycyjnej specjalności. - Na pewno brakuje nam pieniędzy na prawdziwą promocję. Dla porównania, warto spojrzeć ile wydają na ten cel np. Stany Zjednoczone - zachęca Janusz Rodziewicz. - Główną perspektywą rozwoju promocji polskiego mięsa jest realizacja posiadanych już programów promocyjno-informacyjnych i uzyskiwanie następnych. Stowarzyszenie złożyło propozycję programu promocji mięsa na kraje trzecie - Rosję, Chiny i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

- Oczekujemy, że Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych promując polska żywność na różnych imprezach targowych nie zapomni o flagowym polskim produkcie jakim jest mięso i jego wyroby - akcentuje prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kargul i pawlak 23-03-2012, 10:11:
Producenci wędlin coraz częściej sprowadzają mięso z zagranicy. Krajowa wieprzowina jest w odwrocie.

fot. Bloomberg

Tagi
branża spożywcza, rolnictwo
Notowania
euro, FAM


Cztery lata temu na łamach „Pulsu Biznesu” ostrzegaliśmy: jeśli sektor hodowli świń szybko się nie zmodernizuje, najlepiej na wzór duński, nasza wieprzowina będzie przegrywać konkurencję z zachodnią. Niestety, wiele wskazuje na to, że pesymistyczny scenariusz się spełnia.

— Dostawcy zagraniczni są bardziej rzetelni i profesjonalni od polskich. Ponadto oferowany przez nich surowiec jest tańszy i lepszej jakości. Paradoksalnie — często bardziej opłaca się sprowadzać wieprzowinę nawet z odległej o 3 tys. km Hiszpanii, niż kupować ją w Polsce — mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia z Sosnowca.

O tym, że tańszym surowcem z importu posiłkuje się w Polsce coraz więcej firm, świadczą statystyki. Z danych Zespołu Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych FAMMU/FAPA wynika, że w 2011 r. import wieprzowiny do Polski wzrósł do 574 tys. ton (patrz wykres), a jego wartość przekroczyła aż 1,1 mld EUR. Tymczasem nasz eksport wyniósł 309 tys. ton, a jego wartość 579 mln EUR. Spora część trafiła jednak za naszą wschodnią granicę, w tym m.in. na Białoruś, gdzie odbiorcy mają niższe wymagania jakościowe niż w kraja
  • knur 23-03-2012, 10:10:
Producenci wędlin coraz częściej sprowadzają mięso z zagranicy. Krajowa wieprzowina jest w odwrocie.

fot. Bloomberg

Tagi
branża spożywcza, rolnictwo
Notowania
euro, FAM


Cztery lata temu na łamach „Pulsu Biznesu” ostrzegaliśmy: jeśli sektor hodowli świń szybko się nie zmodernizuje, najlepiej na wzór duński, nasza wieprzowina będzie przegrywać konkurencję z zachodnią. Niestety, wiele wskazuje na to, że pesymistyczny scenariusz się spełnia.

— Dostawcy zagraniczni są bardziej rzetelni i profesjonalni od polskich. Ponadto oferowany przez nich surowiec jest tańszy i lepszej jakości. Paradoksalnie — często bardziej opłaca się sprowadzać wieprzowinę nawet z odległej o 3 tys. km Hiszpanii, niż kupować ją w Polsce — mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia z Sosnowca.

O tym, że tańszym surowcem z importu posiłkuje się w Polsce coraz więcej firm, świadczą statystyki. Z danych Zespołu Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych FAMMU/FAPA wynika, że w 2011 r. import wieprzowiny do Polski wzrósł do 574 tys. ton (patrz wykres), a jego wartość przekroczyła aż 1,1 mld EUR. Tymczasem nasz eksport wyniósł 309 tys. ton, a jego wartość 579 mln EUR. Spora część trafiła jednak za naszą wschodnią granicę, w tym m.in. na Białoruś, gdzie odbiorcy mają niższe wymagania jakościowe niż w kraja
  • zm 23-03-2012, 09:54:
czy ktoś kiedyś tych Panów SRW RP rozliczy ze swojej działalności, jak ktoś ich poznała to wie że większych ściemniaczy nie ma, na czele z Panem Prezesem tego tworu latają po świecie za kasę członków SRW a pojęcia o branży żadnego ,masakra i te wywiady które ktoś im pisze pytam co oni zrobili dla przemysłu mięsnego odpowiem- nalatali się po świecie za darmo i tyle

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.