Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes SRW RP: Promocja wieprzowiny przyniesie efekty za kilka lat

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2015, 14:27
Prezes SRW RP: Promocja wieprzowiny przyniesie efekty za kilka lat
Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP (fot. zelaznastudio.pl)

Czynnikiem hamującym rozwój eksportu jest głównie brak zapotrzebowania na mięso w krajach rozwiniętych gospodarczo. Potrzeby w krajach rozwijających się są znaczne, ale bariery ekonomiczne są jeszcze większe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

- Jak można podsumować rozwój eksportu mięsa w 2015 r.?

Z oceną należy poczekać do końca roku. Na pewno wzrost będzie odnotowany w przypadku mięsa drobiowego. Natomiast dobrze by było, aby w pozostałych gatunkach utrzymał się poziom z ubiegłego roku.

 - Co na przestrzeni ostatnich miesięcy najmocniej wspierało ekspansję zagraniczną?

Przede wszystkim aktywność proeksportowa naszych producentów. Pozytywnie należy ocenić realizowane programy promocyjne. Wzrost popytu, szczególnie na mięso drobiu, jest między innymi wynikiem alarmujących informacji o bezpieczeństwie spożywania znacznych ilości mięsa czerwonego i przetworów.

- Z jakimi barierami muszą radzić sobie eksporterzy?

Czynnikiem hamującym rozwój eksportu jest głównie brak zapotrzebowania na mięso w krajach rozwiniętych gospodarczo. Potrzeby w krajach rozwijających się są znaczne, ale bariery ekonomiczne są jeszcze większe. 

- Czy dla eksporterów są nadal bariery pozataryfowe?

W celu ochrony własnej produkcji działacze, najczęściej politycy, wymyślają coraz to nowsze bariery pozataryfowe. Po pewnym czasie są one obalane, ale natychmiast stwarzane są nowe. Najlepszym przykładem jest eksport naszej żywności do Czech. Zwyciężyliśmy jakością i ceną. To jest najbardziej przekonywująca metoda dla kupującego.

- Jak ocenia Pan efekty promocji polskiego mięsa na rynkach zewnętrznych?

- Na pewno ocena jest pozytywna. Jeżeli nawet w chwili obecnej eksport wieprzowiny zmniejszył się z powodu zagrożenia afrykańskim pomorem świń, to promowanie jej przyniesie efekty za kilka lat. Warunkiem jest pełne wyeliminowanie ASF-u. Doskonałym przykładem właściwej i skutecznej promocji jest wzrost eksportu w mięsie wołowym i drobiowym.

- Jak przebiega ekspansja na rynki odległe?

Nie ma wątpliwości, że embargo rosyjskie zmusiło naszych producentów do ekspansji na dalekie rynki. Jest to doskonała praktyczna nauka, która może przydać się w kolejnych sytuacjach kryzysowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH