Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes SRW RP: Skończyły się czasy "kiełbasy na metry"

Prawdopodobnie przetwory z wyższej półki będą stanowić coraz większą część produkcji zakładów mięsnych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP.

Prezes SRW RP: Skończyły się czasy
Na fot. Janusz Rodziewicz, prezes SRW RP

Zdaniem Rodziewicza nowe pokolenie konsumentów jest bardziej świadome wpływu dobrego odżywiania na zdrowie. - Dlatego rośnie liczba osób, które są w stanie więcej zapłacić za produkt wyższej jakości. Moim zdaniem skończyły się już czasy "kiełbasy na metry". Zmienił się też gust konsumentów. Częściej poszukują produktów bardziej wyrafinowanych - stwierdza prezes SRW RP. - Stąd zakłady pewnie coraz bardziej będą skupiać się na produkcji przetworów z wyższej półki - ocenia.

Prognozuje, że w 2011 r. rynek wędlin wysokogatunkowych będzie rozwijał się szybciej niż w zeszłym roku. - Konsumentom te wyroby kojarzą się z dawnymi, tradycyjnymi i ekologicznymi przetworami mięsnymi - zauważa Janusz Rodziewicz. - Również zalecenia dietetyków nakłaniają do zmniejszenia racji żywnościowych i odtłuszczania ich, co skłania do spożywania mniejszej ilości mięsa i wędlin, a co za tym idzie pozwala sięgnąć po produkty z wyższej półki - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Janusz Rodziewicz RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    premium RSS ALERT    /    wędliny premium RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • Anka 2011-02-16 14:20:20
    Obysmy doczekali tych czasów Obawiam sie jednak że nie..!
  • staszek 2011-02-17 07:49:59
    Aniu. te czasy już są , nie kupuj szynki za 9,99zł , tylko za 39,99 zł
  • staszek_oryginał 2011-02-17 08:46:57
    prawda jest taka, że i jeden i drugi segment rynku będzie istniał. Gospodyni domu (lub gospodarz) która wydaje pieniądz z portfela podejmuje ostateczna decyzję i Ci którzy mają tam niewiele nigdy nie zdecydyją się na zakup \"drogiego\" towaru. Tu zawsze idzie się na \"ilość\".
  • kubasiewicz krzysztof chłop 2011-02-17 10:14:06
    ciekawy jestem skąd zakłady mięsne wezmą zywiec.Obecnie likwiduje się fermy świnskie z powodu nieopłacalnośc;i przy cenie zywca 3 zl za 1 kg.Ceny w sklepach miesnych nie zostały obnizone,bo są na tym samym poziomie.Niedługo zakłady miesne będą sprowadzać wieprzowinę z innych krajów Uni Europejskie,j bo nie będzie świn polskich.I z tych unijnych świn zakłady mięsne bedą robić wędliny z górnej pólki cena jakieś 1000 zl za kilogram.Tylko ile zostanie tych zakładów miesnych w Polsce??? Na pewno bardzo niewiele.
  • hodowca 2011-02-18 11:45:47
    staszek po co kupowac 1 kg szynki po 39,99 w sklepie? przyjedz do mnie na ferme to za 10 kg szynki czyli 390 zł sprzedam ci calego tucznika o wadze 100 kg ubijesz go i wykroisz 10kg szynki a z resztą zrobisz co zechcesz bo reszta juz jest za darmo czyli polędwica , karkówka , boczek- a chudziutki jest i td. wybór nalezy do ciebie

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.91.221.160
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.