Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes Tarczyński: Wybraliśmy niezależną ścieżkę rozwoju. Zadebiutujemy na GPW do końca 2013 r.

Projekty inwestycyjne, które chcemy zrealizować, a przede wszystkim rozbudowa zakładu w Ujeźdźcu, wymagają finansowania na poziomie przekraczającym możliwości wewnętrzne naszego przedsiębiorstwa. Wierzę, że nasze plany zyskają uznanie inwestorów i do końca 2013 roku nasza firma zadebiutuje na GPW w Warszawie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Tarczyński, prezes firmy Tarczyński.

Prezes Tarczyński: Wybraliśmy niezależną ścieżkę rozwoju. Zadebiutujemy na GPW do końca 2013 r.
Jacek Tarczyński, prezes firmy Tarczyński

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 28-03-2013, 15:52
- W co będzie Pan inwestował w tym roku?

- Naszymi strategicznymi celami w perspektywie najbliższych lat jest rozwój w obszarze produktów premium oraz dalszy wzrost sprzedaży w nowoczesnym kanale dystrybucji. Realizujemy obecnie program inwestycyjny o wartości przekraczającej 65 mln zł, obejmujący głównie rozbudowę zakładu produkcyjnego w Ujeźdźcu Małym, tak, aby zwiększyć jego moce produkcyjne o co najmniej 40 proc. Jest to nasz podstawowy cel inwestycyjny na lata 2013-2014.

- Jak wyglądają Pana plany względem debiutu na giełdzie?

- Giełda jest naturalną konsekwencją naszego wyboru niezależnej ścieżki rozwoju. Chcemy budować samodzielnie naszą firmę, w oparciu o nasz własny, sprawdzony model biznesowy. Projekty inwestycyjne, które chcemy zrealizować, a przede wszystkim rozbudowa zakładu w Ujeźdźcu, wymagają finansowania na poziomie przekraczającym możliwości wewnętrzne naszego przedsiębiorstwa. Brakujące środki chcemy pozyskać z rynku kapitałowego, który ze swej natury kojarzy tych, którzy potrzebują kapitału z tymi, którzy ten kapitał gotowi są dostarczyć. Wierzę, że nasze plany zyskają uznanie inwestorów i do końca 2013 roku nasza firma zadebiutuje na GPW w Warszawie.

- Dlaczego branża mięsna jest stosunkowo słabo reprezentowana na giełdzie?

- Widzę kilka powodów słabej obecności naszej branży na Giełdzie. Dwa są w moim przekonaniu najważniejsze: największe zakłady, np. Animex, Sokołów i Drosed, są własnością zagranicznych inwestorów, a ci nie są zainteresowani pozyskiwaniem kapitału na giełdzie w Warszawie. Po drugie nasza branża jest nieco konserwatywna - właścicielami zakładów są w większości wypadków przedsiębiorcy z dużym poczuciem niezależności. Wolą więc rozwijać swoje przedsiębiorstwa korzystając z kredytów, bądź leasingów, niż pozyskać finansowanie z rynku kapitałowego, w zamian dzieląc się udziałami.

- Czy eksport stanowi istotny punkt w Pana strategii?

- Rynek zagraniczny to jeden z obszarów ekspansji naszej Grupy. Na koniec 2012 roku udział eksportu w sprzedaży wyniósł ok. 5 proc. Obecnie sprzedajemy za granicą głównie do ośrodków polonijnych - Anglia, Irlandia, Niemcy, Holandia. Prawda jest taka, że na Zachodzie nikt nie czeka na nasze produkty i znalezienie swojego miejsca na półkach sklepowych wymaga dużych nakładów i wielu lat systematycznej, konsekwentnej pracy. Z drugiej strony rynek polski stanowi doskonałe miejsce dla rozwoju naszej spółki, dlatego tu koncentrujemy naszą działalność.

- Jak spółka radzi sobie z zatorami płatniczymi?

- Nie mamy większych problemów z płatnościami. Staramy się być blisko naszych klientów, elastycznie wychodzić naprzeciw ich potrzebom. Współpraca budowana w oparciu o partnerskie relacje w dłuższej perspektywie czasu zwiększa zaufanie pomiędzy dostawcą i klientem. W konsekwencji, w sytuacjach trudnych, to wzajemne zaufanie pozwala wypracować niestandardowe rozwiązania, satysfakcjonujące obie strony, nie zamykając oczywiście relacji handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

TARTARCZYNSKI

więcej informacji:

Jacek Tarczyński RSS ALERT    /    ZM Tarczyński RSS ALERT    /    GPW RSS ALERT    /    Animex RSS ALERT    /    Sokołów SA RSS ALERT    /    Drosed RSS ALERT    /    giełda RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    wędliny premium RSS ALERT

KOMENTARZE (9)

  • antyfan 2013-03-29 13:54:49
    Dałem się namówić reklamie i kupiłem kabanosy tarczyńskiego - już więcej "tego czegoś" nie kupię... to był pierwszy i ostatni raz.... Parafrazując reklamę według niektórych jedne z gorszych kabanosów na świecie!
  • nagel 2013-03-30 12:17:22
    Antyfan - a ja kupuję wyłącznie kabanosy firmy Tarczyński, już od lat, moi znajomi szwedzi każdorazowo tobołek tych produktów zabierają ze sobą wracając do kraju. Podziel się antyfanie ze wszystkimi internautami informacją co też tobie w tych kabanosach się nie podoba. Wszyscy wtedy zobaczą że jesteś zwykłym zrzędą albo jako producent starasz się w ten sposób "rozprawić" z konkurencją.
  • pleśniak 2013-03-30 12:35:56
    obecnie kabansoy Tarczyńskiego to zwykły, masowy produkt do tego bardzo często pokryty białą pleśnią. Tarczyński - nie idź tą drogą...
  • Bartosz 2013-03-30 13:00:43
    Ha ha ha Tarczyński ju wchodzi na giełdę jak pamiętam z 5 lat i nic z tego nie wynika. Pytanie gdzie jest teraz, bo na mój widok to to jest tak że brakuje kasy i chce się pozyskać na zewnątrz . Wszyscy jednak wiemy, że nikt nie zainwestuje już w przeinwestowany zakład w Ujeźcu. Wszyscy pamiętamy produkcje w Sławie ok 6ml miesięcznie ze swoimi wyrobami a zapytajcie się teraz gdzie są wyroby sławskie i ile ten zakład produkuje. Ok. 2 raz mniej , a zakład stoi praktycznie pusty
  • dzik 2013-03-30 16:30:03
    Do pleśniak Ta biała pleśń to odmiana charakterystyczna dla wędlin długo dojrzewających i jest właśnie pożądana. Jej odmiana to Penicillium candida. Widać że nie masz chłopie pojęcia o czym piszesz.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.6.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.