Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes UPEMI: Firmy eksportujące na Zachód muszą pochylić się nad tematem negatywnego wpływu na zmiany klimatu

- Firmy oferujące swoje produkty lub usługi na rynki zagraniczne, szczególnie zachodnie, pochylają się nad tematem ograniczenia negatywnego wpływu na zmiany klimatu. Wiele globalnych firm wymaga wysokiej jakości zarządzania wpływem na środowisko u swoich dostawców i weryfikuje to. Ponadto, instytucje finansowe, banki czy zagraniczne giełdy wymagają informacji na temat wpływu firmy na klimat przy podejmowaniu różnych decyzji. Zmiany klimatu zaczynają być widoczne w trendach rynkowych relacji B2B oraz w wymaganiach prawodawstwa krajowego oraz unijnego - poinformował Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego

Prezes UPEMI: Firmy eksportujące na Zachód muszą pochylić się nad tematem negatywnego wpływu na zmiany klimatu
Wiesław Różański, fot. UPEMI

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 22-07-2019, 09:32

Wiesław Różański wskazuje, że obecnie na rynkach międzynarodowych i krajowych zachodzi wiele zmian, które mocno zaczynają dotykać branży spożywczej, szczególnie mięsnej i przetwórczej.

- Są to zmiany zarówno natury prawnej [nowe akty prawne, wymagania dla producentów, certyfikacja], jak i zmiany jakościowe w procesach produkcyjnych czy zarządzania środowiskowego. Wszystkie te wyzwania wymagają od właścicieli firm wypracowania nowego podejścia mającego na celu wdrożenie zmian, które są ważne dla branży i klientów końcowych. W prawodawstwie krajowym ważnymi wymaganiami są obecnie kryteria środowiskowe nakładające na przedsiębiorców nowe wyzwania w procesach inwestycyjnych, w procesach produkcyjnych czy w procesach zagospodarowania bioodpadów. Na polu międzynarodowym są to dyrektywy unijne, przede wszystkim Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/2001 z dnia 11 grudnia 2018 r. w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych, ale także wymagania inwestorów i kluczowych klientów - mówi.

Prezes UPEMI podkreśla, że wiele dużych, globalnych firm już teraz wymaga od swoich dostawców z Polski wskazania sposobów zarządzania ich wpływem na klimat.

- Sposoby te są oceniane, a nierzadko osiągnięcie pewnego standardu jest wymogiem, od którego zależy przedłużenie kontraktu. Firmy oferujące swoje produkty lub usługi na rynki zagraniczne, szczególnie zachodnie, pochylają się nad tematem ograniczenia negatywnego wpływu na zmiany klimatu. Wiele globalnych firm wymaga wysokiej jakości zarządzania wpływem na środowisko u swoich dostawców i weryfikuje to. Ponadto, instytucje finansowe, banki czy zagraniczne giełdy wymagają informacji na temat wpływu firmy na klimat przy podejmowaniu różnych decyzji. Zmiany klimatu zaczynają być widoczne w trendach rynkowych relacji B2B oraz w wymaganiach prawodawstwa krajowego oraz unijnego - mówi.

Co można zrobić, aby produkty oraz firma była konkurencyjna na światowym rynku a jednocześnie była rentownym przedsiębiorstwem? Różański wskazuje, że istnieje kilka wiarygodnych źródeł pomiaru tzw. „zrównoważoności” produktu lub usługi.

- Obecnie na rynku międzynarodowym najbardziej wiarygodnymi i oczekiwanymi parametrami są obniżanie emisyjności produktu lub usługi [GHG- Greenhouse Gas] oraz wyliczenie tzw. śladu węglowego produktu, usługi lub całej organizacji. Oba te parametry są obliczane zgodnie z międzynarodowymi standardami i uznane są w świecie jako wiarygodne dane o cyklu życia dostarczanego produktu, procesach produkcyjnych w firmie czy sposobie zarządzania przedsiębiorstwem - dodaje.

więcej informacji:

UPEMI RSS ALERT    /    Wiesław Różański RSS ALERT    /    zmiany klimatu RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    gazy cieplarniane RSS ALERT    /    energia RSS ALERT    /    emisje dwutlenku węgla RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.21.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.