Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes UPEMI: Japonia daje ogromne szanse polskim eksporterom wołowiny

- Japoński rynek konsumencki daje ogromne szanse polskim producentom i eksporterom.  Jako branża musimy szukać rynków, na których jest dobra cena i gdzie możemy tak sprzedać produkt żeby również hodowca był zadowolony. Polska wołowina powinna przez swoja jakość być obecna na wszystkich wymagających rynkach świata, w tym także w Japonii - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes UPEMI.

Prezes UPEMI: Japonia daje ogromne szanse polskim eksporterom wołowiny
Wiesław Różański, prezes UPEMI

Wiesław Różański potwierdził udział w Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018. Zarejestruj się na wydarzenie!

Wiesław Różański przypominał, że polska wołowina jest obecna na rynku japońskim od 2014 r.

- Eksport stopniowo się rozwija, ale żeby mocniej zaznaczyć swoją obecność w Japonii musimy tam pojechać, zaprezentować się i intensywnie promować. Rynek nie jest łatwy i jak każdy ma swoje ograniczenia. Rynek japoński jest specyficzny ze względu na swoją kulturę i podejście do spożywania jedzenia. Natomiast jest dla nas niewątpliwie intratnym kąskiem w ramach eksportu polskiej wołowiny - dodał.

Prezes UPEMI zauważył, że do Japonii możemy wyeksportować nie tylko mięso, ale także praktycznie wszystkie podroby wołowe.

- Japoński rynek konsumencki daje ogromne szanse polskim producentom i eksporterom. Eksportujemy dziś ponad 80 proc. naszej wołowiny, często przez pośredników. Myślę że dobrze byłoby ich pominąć i docierać do bezpośrednich odbiorców. Nie jest to łatwe, bo często prościej jest sprzedawać wielkim hurtownikom i odbiorcom. Niestety, tracimy przy tym tożsamość i rozpoznawalność, bo nie sprzedajemy pod swoją własną marką - dodał.

Różański dodał, że zainaugurowana przez UPEMI kampania "Polska wołowina na japońskim stole" ma na celu przedstawienie japońskim partnerom polskich firm i polskiej jakości.

- Chcemy także rozszerzać paletę produktów na tym rynku. Żeby to zrobić trzeba zdobyć umiejętności wytwarzania, przetwarzania i odpowiedniego pakowania. Jest to proces długotrwały, ale nikt nie mówił że będzie łatwo. Polskie przedsiębiorstwa ograniczane są przez różnego rodzaju choroby zwierząt czy inne restrykcje gospodarcze. Dlatego musimy szukać rynków, na których jest dobra cena i gdzie możemy tak sprzedać produkt żeby również hodowca był zadowolony. Rynki wymagające zawsze są rynkami bardziej dochodowymi niż te, gdzie sprzedaje się produkty niższej jakości. Oczywiście, rynek japoński też przyjmuje produkty niższej jakości, ale my aspirujemy na półki premium. Polska wołowina, poprzez swoja jakość, powinna być obecna na wszystkich wymagających rynkach świata, w tym także na japońskim - dodał.

W ramach kampanii "Polska wołowina na japońskim stole" UPEMI organizuje wizytę studyjną w Japonii dla firm zainteresowanych eksportem polskiej wołowiny do Japonii. Wyjazd odbędzie w dniach 12-16 lutego 2019 r. i obejmie m.in. wizytę na targach Supermarket Trade Show, spotkania formalne z przedstawicielami organizacji handlowych i branżowych, a także spotkania biznesowe z przedstawicielami HoReCa, przetwórcami, sieciami handlowymi, producentami oraz importerami działającymi na rynku japońskim.

Szczegółowych informacji udzielają przedstawicielki UPEMI: Magdalena Pierzchała oraz Agnieszka Różańska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    wołowina 2018 RSS ALERT    /    Japonia RSS ALERT    /    eksport wołowiny RSS ALERT    /    eksport wołowiny do Japonii RSS ALERT    /    eksport do Japonii RSS ALERT    /    Unia Pracodawców i Producentów Przemysłu Mięsnego RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.98.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.