Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes UPEMI: Nadchodzi dalszy spadek liczby zakładów mięsnych i ubojni

Czas na debiut giełdowy może nie być najlepszy dla dużych firm mięsnych biorąc pod uwagę koniunkturę rynkową. Z kolei dla mniejszych zakładów próba pozyskania kapitału poprzez giełdę jest zbyt kosztowna w stosunku do możliwych do uzyskania efektów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

Prezes UPEMI: Nadchodzi dalszy spadek liczby zakładów mięsnych i ubojni
Na fot. Wiesław Różański, prezes UPEMI
- W tym roku branża mięsna zanotuje dużo upadłości?

- W roku 2011 przewiduje się dalszy spadek liczby zakładów mięsnych oraz ubojni. Likwidacja małych, nierentownych przedsiębiorstw przyczyni się do zwiększenia koncentracji przemysłu mięsnego. Na utrzymanie się na rynku mogą liczyć jedynie duże, stabilne przedsiębiorstwa mogące konkurować na rynku europejskim.

- Czy zakłady mięsne będą szukać kapitału na giełdzie?

- Czas na debiut może nie być najlepszy dla dużych firm biorąc pod uwagę koniunkturę rynkową. Z kolei dla mniejszych zakładów próba pozyskania kapitału poprzez giełdę jest zbyt kosztowna w stosunku do możliwych do uzyskania efektów.

- Branża będzie inwestować w marketing?

- Tak. Inwestowanie, nawet przez mniejszych graczy rynkowych w dobry marketing jest bardzo prawdopodobne. Tym bardziej, że na rynku pojawiają się ku temu dobre okazje. Dobrą drogą dla mniejszych firm jest chociażby budowanie silnej pozycji marki poprzez uczestnictwo w systemach jakości. Mniejsze zakłady dysponując ograniczonym budżetem marketingowym mogą wspólnie budować siłę rynkową certyfikatu jakości. Wyżej wymieniony może następnie zostać wykorzystany, jako swoista forma marki parasolowej zwiększając potencjał marketingowy małych zakładów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.175.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.