Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes UPEMI: Producenci wędlin budują silne marki

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2015, 13:42
Prezes UPEMI: Producenci wędlin budują silne marki
Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (fot, mat.pras.)

Od lat najlepiej rozpoznawanymi markami wędlin są Sokołów i Morliny. Jednak obecnie szybko rośnie im konkurencja, czego najlepszym przykładem są marki Tarczyński, Henryk Kania czy Olewnik - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

Eksperci od marketingu często podkreślają, że znajomość jednej marki blokuje dostęp innym w świadomości odbiorcy. Jednak Wiesław Różański uważa, że ten mechanizm nie jest aż tak prosty. - Należy pamiętać o wielu czynnikach, takich jak: osobiste preferencje klientów, dostępność produktów danej marki na rynku lokalnym czy akcje promocyjne producentów. To wszystko sprawia, że jedne marki są wśród konsumentów bardziej znane a inne mniej - tłumaczy prezes UPEMI.  

- Niezmiennie od lat wśród konsumentów wędlin najlepiej rozpoznawanymi markami są Sokołów i Morliny. Należy jednak pamiętać, że sukces tych marek wynika przede wszystkim z prowadzonych nieprzerwanie od lat kampanii promocyjnych - zaznacza Różański, jednocześnie wskazując, że nie uniemożliwiło to budowania w świadomości konsumentów znajomości innych marek, czego najlepszym przykładem są marki takie jak Tarczyński, Henryk Kania czy Olewnik.

Prezes UPEMI zwraca uwagę, że ich producenci prowadzą ekspansywne strategie. Dzięki temu wymienione marki są już bardzo dobrze rozpoznawalne wśród konsumentów.

- Nie można jednak uzależniać wielkości sprzedaży tylko od znajomości marki - przestrzega Różański. - Kierowanie się podczas zakupów świadomością marki jest „strategią konsumentów”, która pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek na porównywanie produktów. Ale wykorzystanie tej świadomości jest na ogół taktyką decyzyjną przy pierwszym zakupie produktu. Przy kolejnych zakupach konsumenci zwracają już uwagę na inne, użytkowe atrybuty produktu, takie jak: jakość, funkcjonalność, smak czy zapach - wymienia ekspert. - Wzrost sprzedaży jest więc uzależniony od wielu czynników - podsumowuje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH