Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Prezes UPEMI: Producenci wędlin budują silne marki

Od lat najlepiej rozpoznawanymi markami wędlin są Sokołów i Morliny. Jednak obecnie szybko rośnie im konkurencja, czego najlepszym przykładem są marki Tarczyński, Henryk Kania czy Olewnik - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

Prezes UPEMI: Producenci wędlin budują silne marki
Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (fot, mat.pras.)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 11-08-2015, 13:42

Eksperci od marketingu często podkreślają, że znajomość jednej marki blokuje dostęp innym w świadomości odbiorcy. Jednak Wiesław Różański uważa, że ten mechanizm nie jest aż tak prosty. - Należy pamiętać o wielu czynnikach, takich jak: osobiste preferencje klientów, dostępność produktów danej marki na rynku lokalnym czy akcje promocyjne producentów. To wszystko sprawia, że jedne marki są wśród konsumentów bardziej znane a inne mniej - tłumaczy prezes UPEMI.  

- Niezmiennie od lat wśród konsumentów wędlin najlepiej rozpoznawanymi markami są Sokołów i Morliny. Należy jednak pamiętać, że sukces tych marek wynika przede wszystkim z prowadzonych nieprzerwanie od lat kampanii promocyjnych - zaznacza Różański, jednocześnie wskazując, że nie uniemożliwiło to budowania w świadomości konsumentów znajomości innych marek, czego najlepszym przykładem są marki takie jak Tarczyński, Henryk Kania czy Olewnik.

Prezes UPEMI zwraca uwagę, że ich producenci prowadzą ekspansywne strategie. Dzięki temu wymienione marki są już bardzo dobrze rozpoznawalne wśród konsumentów.

- Nie można jednak uzależniać wielkości sprzedaży tylko od znajomości marki - przestrzega Różański. - Kierowanie się podczas zakupów świadomością marki jest „strategią konsumentów”, która pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek na porównywanie produktów. Ale wykorzystanie tej świadomości jest na ogół taktyką decyzyjną przy pierwszym zakupie produktu. Przy kolejnych zakupach konsumenci zwracają już uwagę na inne, użytkowe atrybuty produktu, takie jak: jakość, funkcjonalność, smak czy zapach - wymienia ekspert. - Wzrost sprzedaży jest więc uzależniony od wielu czynników - podsumowuje. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

Wiesław Różański RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    rynek wędlin RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    Morliny RSS ALERT    /    Sokołów SA RSS ALERT    /    Tarczyński SA RSS ALERT    /    ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Olewnik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.