Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes UPEMI: Relacje branży mięsnej i sieci handlowych nadal są asymetryczne

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-03-2011, 12:31
Prezes UPEMI: Relacje branży mięsnej i sieci handlowych nadal są asymetryczne
Na fot. Wiesław Różański, prezes UPEMI

Niestety, relacje branży mięsnej i sieci handlowych nadal są asymetryczne. Przekłada się to na warunki współpracy oraz kształt zawieranych umów, w których sieci mają prawa, a producenci obowiązki - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

- Gospodarka mięsna wyjdzie w tym roku na prostą?

- Trudno jest jednoznacznie ocenić obecny stan gospodarki mięsnej. Tym bardziej, że branża nie należy do bardzo stabilnych. Myślę, że w dalszym ciągu firmy będą musiały borykać się z wieloma problemami, zarówno w aspekcie surowców, jak i zbytu. Nie sądzę jednak, aby w tym roku firmy czekały większe problemy niż w latach ubiegłych.

- Tempo odbudowy pogłowia trzody spada. Jak to wpłynie na przetwórstwo? 

- Faktycznie, przewidywany jest spadek pogłowia loch prośnych, będący wynikiem pogorszenia ekonomicznych warunków chowu trzody chlewnej. Wpłynie on bezpośrednio na redukcję marż zakładów przetwórczych, a w konsekwencji na rentowność w branży. Co więcej zmusi przetwórców do poszukiwania surowca na rynkach zagranicznych.

- Jak układają się relacje branży mięsnej z sieciami handlowymi?

- Niestety, relacje branży mięsnej i sieci handlowych nadal są asymetryczne. Przekłada się to na warunki współpracy oraz kształt zawieranych umów, w których sieci mają prawa, a producenci obowiązki. Są już widoczne pierwsze jaskółki poprawy sytuacji, jak na przykład inicjatywa podejmowana przez Ministra Rolnictwa inicjującego rozmowy branży mięsnej i sieci handlowych. Jednak, aby sytuacja się unormowała potrzebne jest jeszcze wiele wysiłku. Jedną z dróg jest rozwój integracji poziomej w branży, by umożliwić partnerskie stosunki z dużymi sieciami handlowymi.


Czytaj też: Prezes UPEMI: Wspólne marki ułatwiłyby promocję polskiej żywności za granicą Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH