Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes UPEMI: System QAFP będzie rozszerzony na chleb, owoce i ryby

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2013, 09:21

System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP, który powstał w 2009 roku z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego stale się rozwija. Rośnie nie tylko ilość certyfikowanych zakładów, ale także liczba sklepów, w których dostępne są wyroby najwyższej jakości.

Jak wskazują liczne badania i analizy sieci handlowych, konsumenci coraz częściej poszukują produktów z certyfikatami jakości. Dostępność wyrobów z certyfikatem stale rośnie, już dziś produkty ze znakiem QAFP można zakupić w około 2 tysiącach sklepów na terenie całego kraju.

Zainteresowanie Systemem QAFP obserwują również przedstawiciele certyfikowanych zakładów. Prezes Zakładu Przetwórstwa Mięsnego Grot - Józef Grot potwierdza, że z miesiąca na miesiąc popyt na wybory ze znakiem QAFP zwiększa się. - Największy wzrost sprzedaży uzyskaliśmy po wprowadzeniu oznakowania na początku wdrożenia systemu. A przykładowo, w ostatnim miesiącu odnotowaliśmy wzrost na kabanosach z gęsiną prawie o 25 proc., a na wędzonce z beczki - ok. 15 proc. - mówi.

Według badań Milward Brown zrealizowanych na zlecenie Agencji Rynku Rolnego w kwietniu tego roku, rozpoznawalność Systemu QAFP wśród konsumentów wynosi 8 proc.

- To dopiero początek i już za rok mamy nadzieję na dwucyfrowy wynik. Naszą aspiracją jest, aby znak znalazł się w pierwszej trójce najbardziej rozpoznawalnych symboli jakości. Będziemy go rozszerzać na chleb, owoce, ryby. Ten system będzie kreował przyszłość branży spożywczej w Polsce - mówi prezes UPEMI Wiesław Różański.

W zwiększeniu rozpoznawalności znaku pomóc mają liczne działania informacyjno-promocyjne Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Do tej pory UPEMI zrealizowała kampanie: "Moje wielkie zdrowe grillowanie, Paweł Królikowski rekomenduje", "Piotr i Paweł, czyli QAFP na święta i od święta". System promowany jest również przez organizację partnerską - Krajową Radę Drobiarstwa Izbę Gospodarczą, która prowadzi kampanię "Nowa jakość w drobiarstwie".

Od maja do końca października br. prowadzona jest kampania "Jakość jest sztuką - spotkania z QAFP". Jej celem jest promocja znaku wśród konsumentów, zakładów mięsnych i hodowców, blogerów kulinarnych i dziennikarzy. Kampania sfinansowana została z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Jej ambasadorami są popularni aktorzy - Paweł Królikowski i Piotr Machalica. Polega na bezpośrednich spotkaniach z mieszkańcami 4 największych miast w Polsce - Warszawy, Poznania, Trójmiasta i Krakowa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH