REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes UPEMI: System QAFP będzie rozszerzony na chleb, owoce i ryby

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-09-2013, 09:21

System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP, który powstał w 2009 roku z inicjatywy Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego stale się rozwija. Rośnie nie tylko ilość certyfikowanych zakładów, ale także liczba sklepów, w których dostępne są wyroby najwyższej jakości.

REKLAMA

Jak wskazują liczne badania i analizy sieci handlowych, konsumenci coraz częściej poszukują produktów z certyfikatami jakości. Dostępność wyrobów z certyfikatem stale rośnie, już dziś produkty ze znakiem QAFP można zakupić w około 2 tysiącach sklepów na terenie całego kraju.

Zainteresowanie Systemem QAFP obserwują również przedstawiciele certyfikowanych zakładów. Prezes Zakładu Przetwórstwa Mięsnego Grot - Józef Grot potwierdza, że z miesiąca na miesiąc popyt na wybory ze znakiem QAFP zwiększa się. - Największy wzrost sprzedaży uzyskaliśmy po wprowadzeniu oznakowania na początku wdrożenia systemu. A przykładowo, w ostatnim miesiącu odnotowaliśmy wzrost na kabanosach z gęsiną prawie o 25 proc., a na wędzonce z beczki - ok. 15 proc. - mówi.

Według badań Milward Brown zrealizowanych na zlecenie Agencji Rynku Rolnego w kwietniu tego roku, rozpoznawalność Systemu QAFP wśród konsumentów wynosi 8 proc.

- To dopiero początek i już za rok mamy nadzieję na dwucyfrowy wynik. Naszą aspiracją jest, aby znak znalazł się w pierwszej trójce najbardziej rozpoznawalnych symboli jakości. Będziemy go rozszerzać na chleb, owoce, ryby. Ten system będzie kreował przyszłość branży spożywczej w Polsce - mówi prezes UPEMI Wiesław Różański.

W zwiększeniu rozpoznawalności znaku pomóc mają liczne działania informacyjno-promocyjne Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Do tej pory UPEMI zrealizowała kampanie: "Moje wielkie zdrowe grillowanie, Paweł Królikowski rekomenduje", "Piotr i Paweł, czyli QAFP na święta i od święta". System promowany jest również przez organizację partnerską - Krajową Radę Drobiarstwa Izbę Gospodarczą, która prowadzi kampanię "Nowa jakość w drobiarstwie".

Od maja do końca października br. prowadzona jest kampania "Jakość jest sztuką - spotkania z QAFP". Jej celem jest promocja znaku wśród konsumentów, zakładów mięsnych i hodowców, blogerów kulinarnych i dziennikarzy. Kampania sfinansowana została z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Jej ambasadorami są popularni aktorzy - Paweł Królikowski i Piotr Machalica. Polega na bezpośrednich spotkaniach z mieszkańcami 4 największych miast w Polsce - Warszawy, Poznania, Trójmiasta i Krakowa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH