Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes UPEMI: W 2014 r. Polska utrzyma wzrost eksportu wieprzowiny

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-01-2014, 13:30
Prezes UPEMI: W 2014 r.  Polska utrzyma wzrost eksportu wieprzowiny
Wiesław Różański, prezes UPEMI (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Przewidujemy, że w bieżącym roku utrzyma się tendencja wzrostowa w eksporcie mięsa wieprzowego, zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

Na wzrost eksportu wieprzowiny ma mieć wpływ rosnące zainteresowanie tym gatunkiem mięsa na rynkach zagranicznych. - Szczególnie duży potencjał dostrzegamy na rynkach wschodnich, takich jak Japonia czy Chiny. O powodzeniu eksportu będą decydowały także nawiązane kontakty handlowe - podkreśla Wiesław Różański. - Widząc duży potencjał w rynkach wschodnich UPEMI realizuje kampanię "Tradycja i jakość europejskiego mięsa" promującą wieprzowinę i wołowinę w Korei, Wietnamie, a także w Stanach Zjednoczonych. Mamy nadzieję, że działania propagujące przyczynią się do zwiększenia eksportu europejskiego mięsa na te przyszłościowe rynki - zaznacza.

Wskazuje, że oprócz Japonii i Chin nadal perspektywicznie, jeżeli chodzi o eksport wieprzowiny wyglądają rynki Hongkongu, Korei Południowej, Singapuru i Wietnamu. - Eksport wieprzowiny na rynki wschodnie w okresie 11 miesięcy 2013 roku wyniósł blisko 23 proc. Szczególnie optymistycznie wyglądają prognozy, jeżeli chodzi o rynek chiński, gdzie eksporterzy wykorzystują od dawna rozwijane kontakty handlowe oraz silny popyt konsumpcyjny obserwowany na tym rynku - tłumaczy Różański. - Trzeba przy tym wspomnieć, że polskie mięso cenione jest na rynku chińskim za wysoką jakość oraz spełnianie standardów potwierdzonych certyfikatami wspólnotowymi. Konsumenci chińscy są obecnie bardzo sceptycznie nastawieni do ich mięsa krajowego, chociażby ze względu na licznie występujące choroby - zauważa.

Podsumowując wyniki eksportowe branży mięsnej w 2013 r., prezes UPEMI podkreśla, że negatywny PR kierowany w stronę polskiej żywności nie wpłynął na szczęście na osłabienie sektora. - Pomogły w tym liczne działania przedstawicieli władz i sektora prowadzone między innymi w Czechach czy na Słowacji - przyznaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • KUBA 20-01-2014, 10:34:
Skąd Weźmie Pan te świnie, panie Różański - chyba z Danii ????

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH