Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes UPEMI: Zakłady mięsne będą redefiniować strategie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2014, 14:57
Prezes UPEMI: Zakłady mięsne będą redefiniować strategie
Wiesław Różański. prezes UPEMI (fot. mat. pras.)

W przyszłym roku zakłady mięsne będą redefiniować strategie, zmniejszając wielkość produkcji i szukając nowych rynków zbytu - prognozuje dla serwisu portalspozywczy.pl Wiesław Różański. prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI).

- Dostrzega Pan szansę na stabilizację rynku mięsa?

- Branża mięsna jest sektorem bardzo niestabilnym, zależnym od wielu czynników ekonomicznych - gospodarczych i politycznych. Mogliśmy to wyraźnie zaobserwować w tym roku. Nałożone embargo ze strony Rosji i wstrzymanie eksportu wieprzowiny na rynki wschodnie, takie jak Chiny czy Japonia bardzo osłabiło ten segment branży spożywczej.

Taka sytuacja będzie prawdopodobnie utrzymywała się jeszcze przez najbliższy rok. Zakłady będą więc redefiniować strategie, zmniejszając wielkość produkcji i szukając nowych rynków zbytu. W tej sytuacji powinny zostać zintensyfikowane działania promocyjne na rynku wewnętrznym. Kluczowymi czynnikami sukcesu będzie jakość i cena.

- Czy to prawda, że budowa silnych marek jest obecnie jednym z priorytetów liderów branży mięsnej?

- Kreowanie marki i działania na polu marketingowym zawsze są istotnym elementem strategii. Myślę, że duże i znane zakłady mięsne w nadchodzącym roku będą kontynuować te działania, zachęcając konsumentów do zakupu produktów innowacyjnych, nowo wprowadzanych na rynek, ale także asortymentu z grupy premium.

- W nadchodzącym roku zakłady mięsne będą rozszerzać czy redukować asortyment?

- Celem sprostania wymaganiom i potrzebom konsumentów, którzy poszukują zarówno tradycyjnych jak również innowacyjnych produktów, zakłady mięsne będą rozszerzały "kosze" swoich asortymentów. Umocni się pozycja wyrobów tradycyjnych i premium, których spożycie dynamicznie rośnie - szczególnie w okresach przedświątecznych. Zainteresowaniem, zwłaszcza młodych konsumentów będą cieszyć się produkty innowacyjne i wygodne, takie jak np. przekąski mięsne o szerokiej gamie smaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mirek 04-11-2014, 23:04:
Panie Prezesie, czas pomyśleć o emeryturze. Branża mięsna jest w kryzysie od kilku lat, ale rok 214 jest wyjątkowo trudny. Czas powołać jedną, silną organizację działającą na rzecz całej branży mięsnej. Trzeba się teraz jednoczyć - jednoczyć siły, pomysły, środki finansowe na promocję - a nie dzielić. Jeździć na targi i rozmowy po całym świecie, z bogatą świtą, w tym własnymi córkami. Branża musi się zjednoczyć - branży potrzebne są wspólne działania jednej organizacji.
  • Ewa 03-11-2014, 21:40:
Panu Prezesowi marzy się kolejny skok na kasę

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH