Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Wollumen: Szansą dla małych i średnich zakładów mięsnych są wspólne zakupy przez internet

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-09-2011, 14:23
Prezes Wollumen: Szansą dla małych i średnich zakładów mięsnych są wspólne zakupy przez internet
Wojciech Woźniak, prezes firmy Wollumen

Internet odmienia nie tylko życie społeczne, ale i biznesowe. Można go wykorzystywać, jako narzędzie do podnoszenia rentowności firmy. Obecnie takim trendem jest organizacja grupowych zakupów z wykorzystaniem portalu internetowego, oferującego bardzo korzystne ceny przy dużych ilościach zakupowych danego produktu lub usługi - mówi Wojciech Woźniak, prezes firmy Wollumen.

Ostatnie lata nie należą jednak do łatwych dla branży mięsnej. - Mamy do czynienia z ogromną konkurencyjnością oraz ekspansją dużych dystrybutorów w handlu detalicznym. To właśnie sieci handlowe są poważnym wyzwaniem dla większości zakładów mięsnych w Polsce - ocenia Wojciech Woźniak. - Najchętniej współpracują one z producentami, którzy posiadają ogromny potencjał, a tym samym mogą produkować po relatywnie niskich kosztach. Niskie koszty wynikają przede wszystkim z możliwości zakupu środków do produkcji po niskich cenach z racji na skalę działania. W konsekwencji przejmują rynek, oferując produkty o relatywnie niskich cenach - dodaje.

Powstaje pytanie, jak mogą odnaleźć się w tej rzeczywistości małe i średnie firmy, których w Polsce jest zdecydowana większość? - Najczęściej stosowanym narzędziem marketingowym jest obniżanie cen produktów oraz stosowanie licznych rabatów w celu zdobycia klienta. Jednak takie działania rynkowe w dłuższej perspektywie czasowej nie przynoszą zamierzonych efektów - mówi szef firmy Wollumen. - Należy szukać oszczędności w kosztach. Największe pole do działania leży po stronie zakupów surowców oraz wszelkich środków do bezpośredniej produkcji. Niestety, małe i średnie firmy nie mają dużej siły przetargowej w negocjacjach z dużymi dostawcami, które oferują korzystne ceny tylko przy dużych wolumenach zakupowych - zaznacza.

Zwraca uwagę, że na rynku pojawiła się ciekawa inicjatywa biznesowa, której celem jest organizacja tzw. grupowych zakupów z wykorzystaniem portalu internetowego. - Jest to jeden z pierwszych portali oferujący grupowanie zakupów skierowany do branży mięsnej. Dzięki szybkiej komunikacji i dostępie do informacji, możemy bez żadnych nakładów finansowych obniżyć istotnie koszty działalności. Portal internetowy, oferuje szereg produktów po atrakcyjnych cenach przy spełnieniu określonych wolumenów zakupowych. Dzięki konsolidacji zamówień do jednego dostawcy, nawet mała firma ma szansę kupić po bardzo atrakcyjnej cenie środki do produkcji - tłumaczy Wojciech Woźniak.

Oszczędności mogą dotyczyć nie tylko środków do produkcji, takich jak surowiec, jelita, opakowania, środki chemiczne, ubrania robocze, ale także wszelkiego rodzaju usługi, a nawet maszyny i urządzenia. - Przykładem mogą być samochody dostawcze lub osobowe, które stanowią niemały koszt organizacji handlu i dystrybucji. Taka integracja małych i średnich firm w dużą grupę zakupową może obniżyć koszty zakupów od kilku do kilkudziesięciu procent, w zależności od rodzaju produktów lub usług - prognozuje prezes firmy Wollumen.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • knrx 09-09-2011, 10:05:
Jak sie kupuje wiecej to ma sie lepsza cene, tak jak w "groupon" szanowna kolezanko, powodzenia panie Wojtku!
  • ayla 09-09-2011, 08:56:
Najgorszy pomysł o jakim ostatnio słyszałam! Sprzedaż nastawiona na cenę. Gratuluję kolejnego pomysłu psucia rynku a przede wszystkim psucia jakości. Dzięki takim posunięciom niedługo będziemy jedli papier toaletowy zamiast mięsa. Ciekawa jestem jaką prowizję bierze sam portal, za obsługę tych transakcji? Jakby interesów nie można było robić osobiście. Sic!
  • Serce i ciało 08-09-2011, 20:05:
BARDZO, BARDZO CIEKAWY pomysł -gratulacje Panie Wojciechu.
Największe wydarzenie branży mięsnej 2011 roku!!!







Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.