Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Mięso mielone to produkt trudny

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-10-2015, 13:10
Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Mięso mielone to produkt trudny
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia (fot. PTWP)

Mięso mielone cechuje się niskim stopniem rentowności. Wynika to w głównej mierze z niewielkiego stopnia przetworzenia tego produktu i kosztu w postaci opakowania, a także oczekiwań cenowych konsumentów. Do tego dochodzą dość duże nakłady związane z zakupem i amortyzacją linii technologicznych, szczególnie w przypadku mięs mielonych niestandardowo pakowanych - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

- Czy rynek mięsa mielonego rośnie?

Według danych z GFK w okresie od lipca 2014 roku do czerwca 2015 roku rynek świeżego mięsa w Polsce odnotował, w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, prawie 4-procentowy wzrost w ujęciu ilościowym. Wartościowo zanotowały spadek o 3 proc. Spożycie mięsa mielonego także spadło o 6 proc.

- Zakłady Mięsne Silesia odczuły ten spadek?

Mamy w naszej ofercie mięso mielone i mięso garmażeryjne, bo takie są oczekiwania i potrzeby naszych klientów, ale nie stanowi ono trzonu naszej sprzedaży. Dzisiaj spory odsetek „nowoczesnych konsumentów” mięsa jest coraz bardziej świadomy swych potrzeb. Poszukuje mięsa o obniżonej zawartości tłuszczu, wolnego od hormonów, z produkcji ekologicznej. Preferuje zakup mięsa z oznaczonym miejscem i krajem pochodzenia, umożliwiającego identyfikację producentów.

- Na jakie jeszcze aspekty klienci zwracają szczególną uwagę?

Klienci Interesują się również aspektami zdrowotnymi i wpływem na środowisko naturalne. Uważam, że taki trend może się utrzymywać, a społeczeństwo będzie podzielone na tych, którzy żyją „szybko” i potrzebują produkty jak najbardziej przygotowane do spożycia oraz tych, którzy szukają „ekologicznej” marchewki i sami gotują wszystko w domu.

- Z czego wynika popularność mięs mielonych?

Mięso spożywamy „od zawsze”. Pod różnymi postaciami. Od dawna było ono i jest nadal źródłem podstawowych składników odżywczych, czyli witamin i minerałów. Na przestrzeni wieków zjadaliśmy je w różnych odmianach i ilościach, które uzależnione były od jego dostępności czy też sposobu przyrządzenia albo naszych upodobań smakowych. Ilość spożywanego mięsa przez statystycznego Polaka od lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Zmiany widać przede wszystkim w proporcjach spożycia, na które wpływ mają takie czynniki jak przyzwyczajenia, cena, promocje, trendy konsumenckie.

- Które gatunki mięs zyskują obecnie w oczach konsumentów?

Najmocniej widocznym trendem jest wyparcie wołowiny przez mięso drobiowe. Podobnie jest z mięsem mielonym. Najpopularniejsze jest wieprzowe - z szynki i z łopatki, później wieprzowo-wołowe. Mięso drobiowe, szczególnie z indyka, notuje coraz większe wzrosty sprzedaży, co zgodne jest z ogólnym trendem zamiany mięsa bardziej tłustego na to chudsze, korzystniejsze dla zdrowia. Pojawia się także mięso cielęce, baranie i dziczyzna.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH