REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Nasze wyniki są poza zasięgiem większości konkurentów

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-11-2013, 12:18
Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Nasze wyniki są poza zasięgiem większości konkurentów
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia (fot. PTWP)

Za rok 2013 przychody naszej grupy kapitałowej przekroczą pół miliarda złotych, marża EBITDA powinna wynieść co najmniej 30 mln zł, a zysk netto 14 mln zł. Na tle branży mięsnej to dobre wyniki, będące poza zasięgiem większości naszych konkurentów - podkreśla w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

REKLAMA
- Ostatnie dane wskazują, że rynek mięsa zaczyna notować wzrost. Pana obserwacje to potwiedzają?

- Zarówno rynek mięsa, jak i przetworów mięsnych powoli rośnie, choć zweryfikują to dopiero dane GUS na początku przyszłego roku. Dynamice wzrostu na pewno nie służą rosnące ceny surowców mięsnych, ogólna sytuacja ekonomiczna gospodarstw domowych, a przede wszystkim rozgłos medialny towarzyszący tzw. aferom mięsnym.

- Jak Zakłady Mięsne Silesia odnajdują się na tym trudnym rynku?

-
Konsekwentnie od kilku lat prowadzimy strategię stabilnego rozwoju, dzięki czemu co roku systematycznie zwiększamy o kilkanaście lub nawet ponad dwadzieścia procent przychody oraz marżę EBITDA, a także zysk netto. Za rok 2013 przychody naszej grupy kapitałowej przekroczą pół miliarda złotych, marża EBITDA powinna wynieść co najmniej 30 mln zł, a zysk netto 14 mln zł. Na tle branży mięsnej to dobre wyniki, będące poza zasięgiem większości naszych konkurentów. Zawdzięczamy je przede wszystkim efektowi skali, który pozwala nam produkować taniej niż inni i oferować naszym kontrahentom produkty powtarzalne o najbardziej korzystnym stosunku jakości do ceny. Dzięki temu wygrywamy zarówno my, jak i nasi odbiorcy. Kolejną przewagę konkurencyjną daje nam fakt, że nie posiadamy żadnych kredytów bankowych, a całość działalności operacyjnej finansujemy własnymi środkami. Dzięki temu jesteśmy wzorowym płatnikiem dla naszych dostawców i bardzo stabilnym partnerem dla odbiorców naszych produktów.

- Jednak część graczy na rynku mięsa ma obecnie problemy z płynnością. Co mogłoby ustablizować koniunkturę na poziomie całego sektora?

- Na pewno rynek rozwijałby się szybciej, gdyby był bardziej uporządkowany. Duże rozdrobnienie producentów oraz wyniszczające wojny cenowe w celu utrzymania sprzedaży przez wiele zakładów znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej, obniżają poziom rentowności branży, a tym samym nie zachęcają do inwestowania np. w nowe technologie produkcji. W porównaniu z rynkami zachodnimi, polscy producenci mięsa i wędlin wprowadzają zbyt mało innowacji technologicznych i produktowych, nie starają się specjalizować produkcji, a zdecydowanie bardziej skupiają się na kopiowaniu produktów oraz walce cenowej. Nasza firma odpuściła walkę w grupach produktowych, w których musiałaby się kopać z przysłowiowym koniem, za to skupiliśmy się na segmentach rynku, w których jesteśmy w stanie wykorzystać przewagę technologiczną i efekt skali, by zaoferować klientom produkt o najlepszym stosunku jakości do ceny.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pamiętliwy 22-11-2013, 21:56:
Tyraj mistrzu aż miło, masz z poprzednią ekipą sporo do oddania wierzycielom
  • LWL. 19-11-2013, 23:44:
Panie Prezesie w wyniku braku wojny cenowej, czytaj braku zdrowej konkurencji zlikwidowaliście ekonomicznie większość producentów trzody chlewnej w naszym kraju. Proszę wreszcie przejrzeć na oczy.
  • RSD 18-11-2013, 15:21:
oprócz wojny cenowej,
mamy bardzp niebezpieczną "wojnę jakościową"

czyli kto jest w stanie wytworzyć produkt w miarę zachowujący cechy sensoryczne określonego towaru przy niższych kosztach (komponentach).

Zobacz wszystkie komentarze (3)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 605) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH