Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Sieci traktują nas po partnersku

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-06-2014, 15:50
Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Sieci traktują nas po partnersku
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia (fot. PTWP)

Obserwując jak zmieniał się w ciągu ostatnich 25 lat sposób traktowania dostawców przez handel, można ocenić, że dla dużych producentów, takich jak nasza firma, operatorzy handlowi stwarzają obecnie lepsze niż wcześniej warunki współpracy. Dostawca jest dziś traktowany po partnersku - mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Szef zakładów mięsnych z Sosnowca przypomina, że w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych w Polsce dominowały małe wielobranżowe sklepy. - Często były to przedsiębiorstwa rodzinne. Następnie nastąpiła dynamiczna ekspansja hipermarketów. Jednak pod koniec lat 90. zaszła kolejna zmiana, na rynku zaczęły rozwijać się sieci dyskontowe. Obecnie sieci sklepów Biedronka i Lidl objęły całą Polskę. Na znaczeniu zyskują także placówki w formacie supermarketu - diagnozuje Krzysztof Woźnica.

- Ewolucja relacji pomiędzy dostawcami a handlem nabrała tempa w ostatnich pięciu latach. Pojawiło się duże wzajemne zrozumienie, zarówno jeśli chodzi o wybór asortymentu, jak i ustalanie cen. Sieci handlowe zaczęły też reagować na ruchy cen na rynku surowca, co jest szczególnie istotne w przypadku zakładów mięsnych, bo jak wiadomo surowiec stanowi w tym biznesie największą część kosztów produkcji. Cieszy fakt, że odbiorcy naszych produktów mają tego świadomość - dodaje.

Prezes Zakładów Mięsnych Silesia podkreśla, że dla dużego gracza, który postanowił oprzeć dystrybucję swoich wyrobów nie o dyskonty, lecz o kanał tradycyjny, oraz sieci super- i hipermarketów, współczesne realia funkcjonowania można określić mianem „komfortowych". - Przykładowo, sieć Tesco, do której jesteśmy dużym dostawcą, współpracuje z nami w zakresie uzyskiwania takich produktów, które będą wyróżniać się na rynku najlepszą możliwą relacją jakości do ceny. Aby było to możliwe, przeprowadzamy szereg testów; zarówno u nas w zakładzie, jak i w placówkach handlowych należących do sieci. To przynosi efekty. Produkty z logo naszej firmy zaczynają wygrywać z wyrobami dyskontowymi - akcentuje Woźnica.

- Warto też zwrócić uwagę, że produkty dyskontowe powoli tracą na swojej „dyskontowości". Ich ceny muszą iść w górę, ponieważ klient jest coraz bardziej zainteresowany czytaniem etykiet wyrobów, przed włożeniem ich do koszyka - zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH