REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Współpraca z dyskontami jest bezproblemowa

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2015, 16:03
Prezes Zakładów Mięsnych Silesia: Współpraca z dyskontami jest bezproblemowa
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia (fot. mat.pras.)

Osobiście uważam, że demonizowanie współpracy z dyskontami przez niektórych producentów jest mocno przesadzone. Z naszej perspektywy, współpraca zarówno z sieciami hipermarketów i supermarketów, jak i z sieciami dyskontowymi, jest partnerska i bezproblemowa – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

REKLAMA

Rynek handlu nowoczesnego w ostatnim czasie wyraźnie podzielił się na dwa mocno konkurujące ze sobą obozy: dyskontów i całej reszty. - Nasze produkty dostarczamy na szeroką skalę do wszystkich obecnych na polskim rynku sieci hipermarketów i supermarketów, zarówno pod marką Duda, jak i tzw. private label. Z sieciami dyskontowymi również współpracujemy, ale tylko na wybranych asortymentach – wyjaśnia Krzysztof Woźnica. - Mimo ogromnych mocy produkcyjnych naszego zakładu, wysokiej specjalizacji, certyfikatom BRC A, IFS na poziomie 96,6 proc. i jednej z najlepszych na rynku relacji ceny do jakości naszych produktów, nigdy doszło do rozszerzenia tej współpracy na większą skalę – przyznaje.

- Osobiście uważam, że demonizowanie współpracy z dyskontami przez niektórych producentów jest mocno przesadzone. Z naszej perspektywy, współpraca zarówno z sieciami hipermarketów i supermarketów, jak i z sieciami dyskontowymi, jest partnerska i bezproblemowa. Jeżeli komuś się opłaca produkować dla dyskontów, a innemu się nie opłaca, to znaczy, że albo ten pierwszy do tego dokłada, albo ten drugi nie potrafi efektywnie produkować – ocenia prezes Zakładów Mięsnych Silesia.

Zwraca przy tym uwagę, że inną sprawą jest to, że niektóre sieci dyskontowe bardzo ściśle wiążą się z kilkoma dostawcami z danej kategorii, ograniczając jednocześnie możliwość szerszej współpracy z innymi dostawcami. - W takiej sytuacji pozycja negocjacyjna zakładu, który jedną czwartą, jedną trzecią czy nawet połowę swojej produkcji sprzedaje jednemu odbiorcy, faktycznie może być dla niego mało komfortowa. Ale to już jest kwestia decyzji biznesowej – zauważa Woźnica.

- My od lat prowadzimy politykę głębokiej dywersyfikacji sprzedaży, dzięki czemu paradoksalnie jesteśmy w stanie oferować naszym klientom produkty w lepszych cenach, niż robią to producenci skoncentrowani w dużym stopniu na produkcji dla niektórych sieci dyskontowych. A na końcu i tak wszystko weryfikuje rynek i klienci – podsumowuje.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Miki 01-06-2015, 22:02:
Moderator: komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad forum. Prosimy o zachowanie kultury dyskusji.
  • BigValdi 01-06-2015, 13:39:
W takim razie gratulujemy i zapraszamy do okienka kasowego po premię roczną ;)
  • pasztetówka 01-06-2015, 13:35:
lizusostwo nie POpłaca, a prezes Doopa Silesiana....

Zobacz wszystkie komentarze (6)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH