Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Duda Silesia: W branży mięsnej większość właścicieli nie umie odróżnić marki od zakładu

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2010, 17:41
Prezes ZM Duda Silesia: W branży mięsnej większość właścicieli nie umie odróżnić marki od zakładu

Nie ma chętnych do przejęć, do odważnych inwestycji. Firmy z branży prowadzą raczej zachowawczą politykę. Wynika ona między innymi z potężnej nadwyżki mocy produkcyjnych w sektorze mięsnym - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Duda Silesia.

- 2010 r. zmienił rynek mięsa?

- W skali makro bieżący rok niewiele zmienił. Mimo, że bardzo wiele zakładów znalazło się w trudnej sytuacji rynkowej, konsolidacja postępuje tak powoli, że praktycznie jej nie widać. Nie ma chętnych do przejęć, do odważnych inwestycji. Firmy z branży prowadzą raczej zachowawczą politykę. Wynika ona między innymi z potężnej nadwyżki mocy produkcyjnych w sektorze mięsnym. Problemem jest też brak specjalizacji poszczególnych zakładów. Każdy chce produkować wszystkie asortymenty, a takie podejście jest nieperspektywiczne.

- I nikt tego nie widzi?

- Kilka średnich i dużych firm zaczyna robić pierwsze kroki w kierunku specjalizacji. Jednak nadal większość właścicieli nie umie odróżnić marki od zakładu. To spory problem w branży.

- W Duda Silesia jest inaczej?

- Nasz zakład przeszedł diametralną metamorfozę. Postawiliśmy na daleko idącą specjalizację. Jej ważnym elementem jest proces zawężania asortymentu. Trzy lata temu w zakładzie produkowanych było ponad tysiąc asortymentów, w tej chwili to około czterystu wyrobów, przy czym czarnymi końmi sprzedaży jest około 80 produktów. Tutaj znajduje zastosowanie zasada Pareto - 20 proc. asortymentu generuje 80 proc. przychodu. Proces eliminacji słabo rotujących produktów trwa nadal.

Czytaj też:
Prezes ZM Duda Silesia: Polski rynek wędlin musi dojrzeć do wysokich marż

Duda Silesia zadebiutuje na GPW w 2012 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • też krzysiek 05-11-2010, 06:32:
Dokładnie kolego Ed, ale nasi menagerowie są specjalistami w każdej dziedzinie. Szkoda że ludzie wypłaty dalej w kopertach odbierają.
  • Ed 02-11-2010, 09:24:
Krzysztof, o jakiej specjalizacji Ty mówisz ..?!!! produkujecie praktycznie wszystkie grupy asortymentowe ! 400 produktów nazywasz daleko idącą specjalizacją ?! Wyspecjalizowany zakład widziałem w niemczech..... 150 ton salami na dobę w 4 gatunkach
  • jureczek 31-10-2010, 20:30:
Bols może i tak ale czy ty znasz choć jeden dobry produkt z zakładów chemicznych DUDA?

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH