Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania: Będziemy inwestować we wzrost efektywności

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 04-02-2015, 14:01
Prezes ZM Henryk Kania: Będziemy inwestować we wzrost efektywności
Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania (fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl)

Wydatki inwestycyjne ponoszone w poprzednich latach, przeznaczane m.in. na budowę i wyposażenie zakładów przetwórczych, pozwalają nam w 2015 roku utrzymać CAPEX na poziomie odtworzeniowym. Środki wydatkowane przez spółkę na działalność inwestycyjną będą obecnie przeznaczane na wzrost zarówno wolumenów, jak i efektywności produkcji. Pozwoli to generować dodatnie przepływy z działalności operacyjnej i finansowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Minczanowski, prezes Zakładów Mięsnych Henryk Kania.

Zakłady mięsne z Pszczyny nadal stawiają na dystrybucję za pośrednictwem nowoczesnych kanałów dystrybucji, czyli sieci super-, hipermarketów i dyskontów. - Takie podejście przyczyniło się do wykreowania rozpoznawalnej marki firmy i sukcesywne umacnianie pozycji rynkowej ZM Henryk Kania - wskazuje Wiesław Różański, prezes prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.

- Wynika to również z wysokiej bariery wejścia do nowoczesnego kanału sprzedaży, co minimalizuje ryzyko utraty rynku i wiąże się z mniejszą presją ze strony konkurencji. Duże sieci handlowe stawiają wymagania, którym nie wszystkie zakłady mogą sprostać, dotyczy to m.in. wysokich wolumenów jednorodnych asortymentów. Dlatego, by odpowiedzieć skutecznie na rosnące wymagania ZM Kania inwestuje w optymalizacje procesów zarządzania produkcją oraz park maszynowy, dzięki czemu jest jedną z najlepiej wyposażonych firm mięsnych - komentuje ekspert.

W 2013 r. ZM Henryk Kania osiągnęły przychody ze sprzedaży w wysokości 605,7 mln zł, co oznacza wzrost o 57 proc. w porównaniu do roku 2012 i o 95 proc. w porównaniu do roku 2011. Zysk z działalności operacyjnej w 2013 roku wyniósł 23,6 mln zł i był 64 proc. wyższy niż w roku 2012 oraz 46 proc. wyższy niż w roku 2011. Zysk netto spółki wyniósł w 2013 roku 15,2 mln zł, co oznacza wzrost o 135 proc. w porównaniu do roku 2012 i o 99 proc. w porównaniu do roku 2011.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH