Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Henryk Kania: Będziemy potrzebowali więcej mocy produkcyjnych

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-01-2013, 10:06
Prezes ZM Henryk Kania: Będziemy potrzebowali więcej mocy produkcyjnych
Henryk Kania, prezes Zakładów Mięsnych Henryk Kania

Nasze obroty wzrosły w 2012 r. o kilkadziesiąt procent. Zakładam, że kolejne lata przyniosą kontynuację tego trendu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania.

- Od momentu wejścia ZM Henryk Kania upłynął już prawie rok. Opłacało się?

- Wszyscy wiedzą, że zarówno rynek kapitałowy, jak i giełdowy są obecnie bardzo trudne. Wynika to z ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego. Jednakże dla naszej spółki ostatnie dwanaście miesięcy obfitowało w wyzwania. Wiele się nauczyliśmy. Sposób w jaki postrzegamy w tej chwili rynek jest diametralnie różny od tego, jak patrzyliśmy rok lub dwa lata temu. Podsumowując, wejście na giełdę było dobrą decyzją i jestem z niej zadowolony.

- Jak dotąd obecność firm mięsnych na giełdzie niekoniecznie wiązała się z sukcesem. ZM Beef-San i ZM Herman kompletnie zmieniły charakter działalności. PKM Duda przechodzi obecnie trudny okres. Co pozwala sądzić, że w przypadku Pana spółki będzie inaczej?

- Kłopoty wymienionych firm nie wynikały z tego, że były one obecne na giełdzie, lecz z zupełnie innych przyczyn. Nie bez znaczenia są w tym kontekście segmenty branży, w których prowadziły one, bądź prowadzą nadal działalność. Poza tym, każda spółka ma swoją strategię. Przykładowo, my nieco inaczej oceniamy kierunki rozwoju branży mięsnej niż PKM Duda. Inna jest też specyfika naszej działalności. Dlatego nie ma sensu tworzenie wspólnego mianownika między różnymi firmami tylko dlatego, że znajdują się one na rynku kapitałowym. Co prawda, na pierwszy rzut oka działamy w tej samej branży, ale w rzeczywistości skupiamy się na jej skrajnie różnych segmentach.

- Dlaczego nie zdecydował się Pan na wprowadzenie zakładów na giełdę w konwencjonalny sposób, poprzez IPO?

- Już w zeszłym roku koniunktura gospodarcza nie była szczególnie korzystna. To wpłynęło na decyzję o połączeniu ze spółką IZNS Iława. Obrana droga była po prostu łatwiejsza i bardziej przyjazna.

- Co chce Pan osiągnąć dzięki giełdzie?

- Obecność na rynku kapitałowym traktuję perspektywicznie. Zamysł strategii musi uwzględniać to, co będzie się działo na rynku w przyszłości. Jest jasne, że aby się rozwijać będziemy potrzebować kapitału. Emisje akcji mogą nam zapewnić finansowanie przejęć, bądź rozbudowę mocy produkcyjnych. Co ważne, na dzień dzisiejszy posiadamy bardzo duży, a w dodatku rozwojowy rynek. Nasze obroty wzrosły w 2012 r. o kilkadziesiąt procent. Zakładam, że kolejne lata przyniosą kontynuację tego trendu. Zatem będziemy potrzebowali więcej mocy produkcyjnych. W związku z tym, wejście na rynek kapitałowy było przygotowaniem się do sytuacji, jaka nastąpi w ciągu najbliższych trzech lat. Tego typu decyzji nie podejmuje się na podstawie analiz krótkookresowych. Zaznaczam, że nie zadebiutowaliśmy po to, aby się sprzedać. Jak dotąd nie zbyłem jeszcze ani jednej akcji.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA
PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 394) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH