Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Henryk Kania: Dyskonty chcą współpracować z liderami rynku mięsa

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2012, 14:45
Prezes ZM Henryk Kania: Dyskonty chcą współpracować z liderami rynku mięsa
Henryk Kania, prezes ZPM Henryk Kania (fot. Paweł Pawłowski, zelaznastudio.pl)

Dyskonty, zarówno w Polsce, jak i na Zachodzie sprzedają produkty liderów rynku. Ta strategia obejmuje przede wszystkim wyroby największych graczy pod markami własnymi sieci. Zatem, aby sprzedawać w dyskontach, trzeba mieć bardzo mocno rozwinięty brand - mówi Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania.

- W naszej produkcji zwiększał się będzie udział marek własnych, z uwagi na ekspansję w dyskontach. Jednak nie sądzę, aby doszło do sytuacji, kiedy będziemy produkować więcej wyrobów private label niż markowych - zaznacza Henryk Kania. - Brand będziemy rozwijać w sieciach dystrybucji, takich jak supermarkety, hipermarkety, bądź sklepy franczyzowe typu Delikatesy Centrum lub Polomarket. Markę własną chcemy sprzedawać w Lidlu i w Biedronce - wymienia.

Podkreśla, że mimo obecności jego firmy na kilku rynkach zagranicznych, oraz trwających rozmów o współpracy, m.in. z kontrahentami z państw bałtyckich, największy potencjał szef zakładów mięsnych z Pszczyny widzi w rynku krajowym. - Polska ma prawie 40 mln ludzi. To potężny rynek zbytu. Tymczasem nowoczesny kanał dystrybucji jeszcze się rozwija. Jesteśmy jego częścią, więc odczuwamy dużą dynamikę tej ekspansji - mówi Kania.

Akcentuje, że rynek Unii Europejskiej „jest rynkiem kolosalnym". - To naturalny kierunek ekspansji dla firm mięsnych. Dlaczego w Niemczech może się sprzedawać węgierskie salami czy francuskie kiełbaski a polska wędlina nie? Taka typowo polska marka, jaką jest kiełbasa krakowska jest mocno obecna w niemieckich sklepach, ale produkują ją nie polskie zakłady, lecz firmy niemieckie - zauważa prezes ZM Henryk Kania.

Prognozuje, że działania promocyjne, w które Kania jest też bezpośrednio zaangażowany, jako wiceprezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, mogą prowadzić do wykreowania w UE popytu na kabanosy i inne polskie wyroby tradycyjne.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • k... 28-03-2012, 21:27:
A skont H K bierze mięsko na ten Polski produkt ? bo na pewno nie z polski
  • Karol 28-03-2012, 09:06:
Dyskonty Markety kupią od każdego kto zapewni -Przyzwoitą jakość i Bardzo niską cenę....TYLE
  • consumer 27-03-2012, 22:05:

Jest myk na PL , ale czy HK możę gwarantować jakość produktom w dyskontach :)))

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH