Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania: Planujemy zwiększyć skalę działalności

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-03-2015, 08:33
Prezes ZM Henryk Kania: Planujemy zwiększyć skalę działalności

W 2015 roku zamierzamy w pełni wykorzystać nasz potencjał oraz perspektywy rynku. Głównym celem spółki jest stałe zwiększanie skali działalności. W planach na najbliższe 12 miesięcy jest m.in. rozszerzenie linii asortymentowej wyrobów plastrowanych, większa sprzedaż produktów pod marką własną, wdrożenie programu umaszynowienia procesów przetwórczych oraz optymalizacja i automatyzacja produkcji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.

Zakłady Mięsne Henryk Kania osiągnęły w 2014 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i jest o 108 proc. wyższy rok do roku. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.

- Rok 2014 był dla Zakładów Mięsnych Henryk Kania niezwykle owocny. Kolejny rok z rzędu utrzymaliśmy kilkudziesięcioprocentową dynamikę przyrostu przychodów ze sprzedaży. Przeprowadziliśmy też emisję obligacji i rozszerzyliśmy nasze portfolio produktowe. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii utrzymaliśmy pozycję jednego z czołowych i najbardziej rozpoznawalnych producentów wyrobów mięsnych w Polsce. Znaczący wpływ na sukces ZM Henryk Kania mają efektywne metody produkcji oraz współpraca z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju. W 2014 roku po raz kolejny odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i rozpoznawalności naszych produktów. Wędliny marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro trafiły w tym okresie do prawie 6 milionów gospodarstw domowych, a 44 proc. z nich dokonało zakupu naszych wyrobów więcej niż jeden raz - komentuje Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.

- Rosnące zaufanie konsumentów cieszy nas najbardziej, ponieważ bez niego osiąganie tak dobrych rezultatów nie byłoby możliwe. W najbliższych miesiącach będziemy kontynuować naszą strategię, stale zwiększając skalę działalności i rozwijając się organicznie. Planujemy m.in. rozszerzyć linię asortymentową wyrobów plastrowanych, zwiększyć sprzedaż produktów pod marką własną oraz wdrożyć program umaszynowienia procesów przetwórczych. Wierzymy, że działania te przyczynią się do dalszych sukcesów ZM Henryk Kania i wzrostu wartości spółki - dodaje.

Według danych instytutu GfK Polonia, wędliny paczkowane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło w 2014 roku około 5,7 miliona gospodarstw domowych. Oznacza to, że w analizowanym okresie prawie co drugie gospodarstwo domowe kupiło produkty konfekcjonowane z Pszczyny.

Produkty marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro odnotowują regularny wzrost udziału wolumenowego w kategorii wędlin paczkowanych. Wśród nich szczególnie wyróżniają się kabanosy. W 2014 roku udział marki Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku kabanosów paczkowanych wyniósł 14 proc. Wyraźnie widoczne tendencje wśród konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po paczkowane produkty mięsne, pozwalają stwierdzić, że wędliny w opakowaniach mogą w najbliższych latach zdominować rynek i znacząco zwiększyć udział w koszyku zakupów wobec tych sprzedawanych na wagę. Stanowi to pozytywny prognostyk dla marek Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, które stale rozszerzają i dostosowują portfolio produktów paczkowanych do trendów panujących na rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH