Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Henryk Kania: Podpisaliśmy porozumienie z Biedronką. Planujemy wzrost skali produkcji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-10-2012, 14:37
Prezes ZM Henryk Kania: Podpisaliśmy porozumienie z Biedronką. Planujemy wzrost skali produkcji
Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania

Biedronka, podobnie jak inne sieci handlowe, potrzebuje dużych wolumenów przetworów mięsnych. Dlatego przyszłe inwestycje naszej spółki będą nakierowane przede wszystkim na pozyskanie mocy produkcyjnych. Prowadzimy już w tej sprawie rozmowy z kilkoma podmiotami - mówi w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania.

- Co oznacza, że współpraca ZM Kania z Biedronką ma charakter strategiczny?

- Oznacza to, że obie strony umowy określiły zasady współpracy pomiędzy podmiotami w latach 2012-2015 w zakresie produktów dostarczanych przez nasze zakłady do sieci sklepów Biedronka oraz związanych z tym bieżących kontaktów pomiędzy stronami porozumienia. Biedronka potrzebuje dużych wolumenów przetworów mięsnych. Muszą one spełniać rygorystyczne wymagania sieci odnośnie warunków produkcji, jakości i pakowania. Jesteśmy w stanie to zapewnić. Jednocześnie potrzebujemy dużego rynku zbytu, który gwarantuje nam Biedronka. Porozumienie reguluje wszystkie aspekty współpracy. Wpisuje się ono w strategię spółki, zakładającą skupienie się na rozwijaniu działalności w oparciu o nowoczesne kanały dystrybucji.

- Czy umowa pociągnie za sobą inwestycje, np. w rozwój linii produkcyjnych?

- Dwa zakłady produkcyjne należące do ZM Kania przeszły już gruntowną modernizację i w tej chwili są jednymi z najnowocześniejszych zakładów w Polsce. W związku z rozwojem produkcji wyrobów mocniej przetworzonych, zwłaszcza podsuszanych, zainwestowaliśmy duże pieniądze w niezbędne maszyny: komory, suszarnie i piece. Przyszłe inwestycje będą nakierowane przede wszystkim na pozyskanie mocy produkcyjnych. Prowadzimy już w tej sprawie rozmowy z kilkoma podmiotami. Interesuje nas rozwój produkcji linii podstawowych, czyli kiełbas, kabanosów, szynek i wędzonek. Dążymy do tego, aby w ciągu trzech lat zwiększyć obroty do ponad 1 mld zł.

- Jaki wpływ ma rozwój dyskontów na polską branżę mięsną?

- Dyskonty dynamicznie zwiększają swój udział w rynku, co dla współpracujących z nimi zakładów przetwórstwa mięsa oznacza wzrost konkurencyjności. Firmy mięsne handlujące z sieciami muszą zapewnić duże wolumeny jednolitego produktu. To sprawia, że poprawiają efektywność produkcji. Drugim ważnym elementem jest pozytywny wpływ polityki dyskontów na jakość przetworów mięsnych - muszą one spełniać wewnętrzne normy sieci handlowych a te są zdecydowanie bardziej rygorystyczne niż przepisy, zarówno krajowe, jak i unijne. Relacje branży mięsnej z handlem nowoczesnym to także wzrost bezpieczeństwa produktów. Standardy sieci, oraz przeprowadzane przez nie kontrole doprowadziły do podniesienia poprzeczki w tym zakresie. Podsumowując, dyskonty zwiększają konkurencyjność polskiej branży mięsnej.

- Czy w dyskontach jest miejsce dla produktów markowych?

- To zależy od strategii danej sieci. Przykładowo, w Lidlu produktów markowych jest bardzo niewiele - i to się raczej nie zmieni, tymczasem w Biedronce czy Netto można ich znaleźć więcej. Krajowi konsumenci cenią wyroby znanych i budzących zaufanie producentów, dlatego można przypuszczać, że w jakimś stopniu będą one dostępne także w sieciach dyskontowych. Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH