REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes ZM Henryk Kania: Produkty convenience sprawdzają się w eksporcie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-06-2013, 13:10
Prezes ZM Henryk Kania: Produkty convenience sprawdzają się w eksporcie
Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania

Rozwój eksportu produktów convenience ułatwiony jest z uwagi na ich przeważnie dłuższy termin przydatności do spożycia, który dodatkowo nie wymaga warunków chłodniczych. Natomiast, w tym temacie trzeba niestety wspomnieć o wyjątkowo słabym PR, jaki prezentuje nasza branża mięsna za granicą - zauważa w wywiadzie dla portalspozywczy.pl Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania.

REKLAMA
- Pana firma, jako jedna z pierwszych w branży mięsnej rozpoczęła produkcję typowych produktów convenience. Jak Pan ocenia stan tego rynku?

- Rozpoczęliśmy działalność w tym segmencie wyrobów ok. 3 lat temu. Dla nas typowym produktem convenience są Polskie Snaki. Patrząc na rynek przez pryzmat naszej produkcji, mogę prognozować, że będzie się on rozwijał. Oczywiście są pewne bariery, takie jak obecny w Polsce kryzys. Jego wpływ jest już widoczny w zachowaniach konsumentów. Natomiast gros naszych klientów stanowią ludzie „mobilni", którzy w związku z trybem życia i pracy często się przemieszczają. Oni po prostu potrzebują produktów z półki convenience. Jeżeli uda nam się przekonać konsumentów, że produkty takie jak Polskie Snaki są dobre dla zdrowia i pożywne, to wraz ze wzrostem świadomości klientów, rozwój całej kategorii jeszcze się umocni. Warto zwrócić uwagę, że dania wygodne, do których można również zaliczyć np. kabanosy, mogą być korzystne dla organizmu. Przede wszystkim zawierają duże ilości białka. W istocie są one produktami „energetycznymi".

- Jak kształtuje się sprzedaż Polskich Snacków?

- Rozwijamy tę kategorię. Obecnie zastanawiamy się nawet nad rebrandingiem Polskich Snacków. Nie chciałbym mówić o szczegółach, ale testujemy m.in. nowe formy opakowań. Co ciekawe, sprzedając podobny produkt - kabanoski - w różnych gramaturach, trafiamy do zupełnie odmiennych grup konsumentów. Zdiagnozowaliśmy tę zależność, co przełoży się na nasze kolejne działania związane z tą kategorią. Zakładamy ekspansję dwu- lub nawet trójtorową. Chcemy zainteresować naszą ofertą wszystkie grupy konsumenckie: od dzieciaków, które uprawiają sport i jeżdżą na wycieczki, poprzez młodzież, która oprócz konsumpcji „szybkiego jedzenia" podczas wyjazdów, spożywa je na różnego rodzaju imprezach; aż po osoby pracujące, które chcą kupić pożywny posiłek w biurowcach lub na stacji benzynowej. Za bardzo ważny uważamy także tradycyjny kanał, gdzie klient kupuje kabanosy do spożycia w domu.

- Czy widać znaczącą różnicę w sprzedaży produktów convenience między małymi a dużymi miejscowościami?

- Skupiamy się na rozwoju tej kategorii produktów w dużych i średnich miastach. Nasze wyroby są dostępne w punktach nowoczesnej dystrybucji, więc jesteśmy tam, gdzie ona dociera. Perspektywy dalszego rozwoju postrzegamy nie terytorialnie, ale segmentowo, czyli poprzez poszerzenie oferty skierowanej do różnych grup klientów.

- Czy na rynku mięsnych produktów convenience zaostrza się konkurencja?


- Z pewnością tak. Na dzień dzisiejszy jesteśmy już firmą bardzo dobrze rozpoznawalną na rynku. Wiele firm benchmarkuje się do nas, zarówno jeśli chodzi o produkty convenience, jak i pozostałą część asortymentu. Konkurencja stara się też nadążać za kanałami dystrybucji, w których jesteśmy i które reprezentujemy. Niemniej, takie działania są dla tych firm trudne, chociażby ze względu na ich niską efektywność produkcji. To wciąż jest problem większości zakładów mięsnych w Polsce. Walka z nami nie jest łatwa zarówno na poziomie bezpieczeństwa produktu, jak i jego późniejszej ceny. Standardy, które osiągnęliśmy w tych obszarach mocno wyprzedzają to, co jest w stanie zaproponować konkurencja.

- Czy branża mięsa może wyrobami typu convenience zdobywać rynki zagraniczne?


- Tak, produkty convenience sprawdzają się w eksporcie. Jego rozwój ułatwiony jest z uwagi na ich przeważnie dłuższy termin przydatności do spożycia, który dodatkowo nie wymaga warunków chłodniczych. Natomiast, w tym temacie trzeba niestety wspomnieć o wyjątkowo słabym PR, jaki prezentuje nasza branża mięsna za granicą. Potrzeba szerokiego frontu promocji polskich produktów. Konieczne jest wsparcie, zarówno ze strony rządowej, jak i organizacji branżowych, aby konsekwentnie budować pozytywny wizerunek polskiego mięsa i jego przetworów.

- Gdzie Pan eksportuje wyroby z logo ZM Henryk Kania?


- Eksportujemy przede wszystkim do Czech i Wielkiej Brytanii, oraz trochę do Niemiec. Wysyłki za granicę nie stanowią jeszcze znaczącego udziału w całości naszej sprzedaży. Musimy wpasować się w gusta zagranicznych odbiorców. Nie chodzi nawet o sam produkt jako taki, ale głównie o gusta opakowaniowe i specyficzne sposoby sprzedaży na poszczególnych rynkach. W tym obszarze pracujemy bardziej nad marketingiem niż nad samym produktem.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH