Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania: Kategoria wędlin premium rośnie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-11-2014, 15:51
Prezes ZM Henryk Kania: Rozwijamy kategorię wędlin mainstream premium
Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania (fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl)

Rynek żywności luksusowej rośnie, w skali roku, o 10 proc. szybciej niż rynek spożywczy ogółem. Coraz więcej Polaków jest gotowych wydawać więcej na zakup produktów dobrej jakości - mówi Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.

Tendencja rozwoju kategorii premium znajduje odzwierciedlenie także w wynikach sprzedaży wędlin. - Sprzedaż wędlin z wyższej półki w ostatnich kwartałach dynamicznie rośnie. Jesteśmy świadkami zmian wzorców i świadomości konsumentów. Obecnie czytają oni etykiety, analizują skład produktów i przy wyborze towarów coraz częściej kierują się jakością, która zyskuje pierwszeństwo nad ceną - zauważa Grzegorz Minczanowski. - Nasze zakłady odpowiadają na potrzeby rynku, wprowadzając do oferty nowe produkty mięsne wysokiej jakości - dodaje.

Zakłady Mięsne Henryk Kania rozszerzają jedną ze swoich kluczowych linii produktowych, pod marką Maestro. - Rozszerzona linia Maestro wypełnia niszę produktową w segmencie mainstream premium dla kategorii wędlin paczkowanych: kabanosów, szynek i kiełbas - wskazuje prezes zakładów z Pszczyny. - Jesteśmy przekonani, że powiększenie oferty przyczyni się zarówno do wzrostu udziałów rynkowych, jak i rozpoznawalności marki Henryk Kania, oraz przełoży się na utrzymanie pozytywnych wyników finansowych w kolejnych kwartałach - zaznacza.

W III kw. bieżącego roku ZM Henryk Kania odnotowały przychody ze sprzedaży na poziomie 243,3 mln zł. To wynik o 49 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z kolei zysk netto za ten okres wyniósł 8,3 mln zł, co oznacza wzrost o 207 proc. względem III kw. 2013 r.

Według danych GFK, w trzecim kwartale 2014 r. wędliny produkowane przez ZM Henryk Kania trafiły - przynajmniej raz w ciągu wspomnianego okresu - do ponad 23 proc. polskich gospodarstw domowych (oznacza to ok. 3,1 mln gospodarstw). W tym okresie marka przyciągnęła o prawie 1/3 nabywców więcej niż w poprzednim kwartale.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jan 25-11-2014, 09:22:
Czy dobrze rozumiem. Zakłady Kania zamierzają teraz produkować dobre wyroby?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH