REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania: Kategoria wędlin premium rośnie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-11-2014, 15:51
Prezes ZM Henryk Kania: Rozwijamy kategorię wędlin mainstream premium
Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania (fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl)

Rynek żywności luksusowej rośnie, w skali roku, o 10 proc. szybciej niż rynek spożywczy ogółem. Coraz więcej Polaków jest gotowych wydawać więcej na zakup produktów dobrej jakości - mówi Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.

REKLAMA

Tendencja rozwoju kategorii premium znajduje odzwierciedlenie także w wynikach sprzedaży wędlin. - Sprzedaż wędlin z wyższej półki w ostatnich kwartałach dynamicznie rośnie. Jesteśmy świadkami zmian wzorców i świadomości konsumentów. Obecnie czytają oni etykiety, analizują skład produktów i przy wyborze towarów coraz częściej kierują się jakością, która zyskuje pierwszeństwo nad ceną - zauważa Grzegorz Minczanowski. - Nasze zakłady odpowiadają na potrzeby rynku, wprowadzając do oferty nowe produkty mięsne wysokiej jakości - dodaje.

Zakłady Mięsne Henryk Kania rozszerzają jedną ze swoich kluczowych linii produktowych, pod marką Maestro. - Rozszerzona linia Maestro wypełnia niszę produktową w segmencie mainstream premium dla kategorii wędlin paczkowanych: kabanosów, szynek i kiełbas - wskazuje prezes zakładów z Pszczyny. - Jesteśmy przekonani, że powiększenie oferty przyczyni się zarówno do wzrostu udziałów rynkowych, jak i rozpoznawalności marki Henryk Kania, oraz przełoży się na utrzymanie pozytywnych wyników finansowych w kolejnych kwartałach - zaznacza.

W III kw. bieżącego roku ZM Henryk Kania odnotowały przychody ze sprzedaży na poziomie 243,3 mln zł. To wynik o 49 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z kolei zysk netto za ten okres wyniósł 8,3 mln zł, co oznacza wzrost o 207 proc. względem III kw. 2013 r.

Według danych GFK, w trzecim kwartale 2014 r. wędliny produkowane przez ZM Henryk Kania trafiły - przynajmniej raz w ciągu wspomnianego okresu - do ponad 23 proc. polskich gospodarstw domowych (oznacza to ok. 3,1 mln gospodarstw). W tym okresie marka przyciągnęła o prawie 1/3 nabywców więcej niż w poprzednim kwartale.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jan 25-11-2014, 09:22:
Czy dobrze rozumiem. Zakłady Kania zamierzają teraz produkować dobre wyroby?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH