Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Henryk Kania: Współpracujemy z sieciami przy tworzeniu nowych produktów

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-01-2013, 10:24

Nasi technolodzy spotykają się z przedstawicielami sieci handlowych i dyskontów w celu tworzenia wspólnych koncepcji bardzo często, nawet raz w tygodniu. Dziś dyskonty wiodą prym w dziedzinie innowacyjności. Biedronka i Lidl nadają ton, jeśli chodzi o nowoczesne rozwiązania - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania.

- Dlaczego Polacy nie znają marek wędlin?

- Wynika to przede wszystkim z dominującej do niedawna pozycji handlu tradycyjnego. Sprzedaż z lady obsługowej jest przecież no-name'owa. Teraz, wraz z rozwojem sieci handlowych świadomość marek się zwiększa. Powoduje to jednak jednoczesny wzrost rozpoznawalności produktów private label, z którymi będziemy musieli konkurować. Chociażby w Lidlu w ogóle nie ma wędlin pod marką producenta. Niemniej, marka ZM Henryk Kania znajduje się w tej chwili wśród pięciu najlepiej rozpoznawalnych brandów wędlin w Polsce. Tymczasem nasze nakłady na reklamy nie są przecież kolosalne. Rozpoznawalność naszej marki jest w dużej mierze zasługą tego, że produkty ZM Henryk Kania są od dawna dostępne na półce samoobsługowej. Klient zdążył się z tym brandem opatrzyć. Dlatego zna go lepiej nawet od marek zakładów sprzedających kiedyś większe ilości produktów, ale w hurcie lub sklepach tradycyjnych.

- Jakie działania planuje Pan w celu dalszego umocnienia marki?

- Mamy nowe pomysły na działania marketingowe na terenie sieci handlowych, w punktach obsługi klienta, oraz w gazetkach. Planujemy różnego rodzaju promocje, akcje degustacyjne i plakatowe. W 2013 r. zamierzamy także pójść w kierunku różnych rodzajów reklamy, przypuszczalnie również telewizyjnej, bo to najlepszy kanał dotarcia do klienta. Myślimy też o sponsoringu. Szczególnie interesujące mogłoby być wsparcie sportu dziecięcego lub młodzieżowego. Trochę już działamy w tym zakresie. Chcemy budować nie tylko świadomość marki, ale także łączyć z nią pozytywne emocje. Umacniamy markę poprzez wzrosty wolumenu produktów w opakowaniach jednostkowych. Obecnie dynamicznie zwiększamy produkcję wędlin plasterkowanych. Im częściej konsument widzi logo ZM Henryk Kania na opakowaniu, tym mocniej się ono utrwala w jego świadomości. Podsumowując, będziemy mocno wspierać naszą markę.

- Czy współpracuje Pan z sieciami przy projektowaniu nowych produktów?

- Mamy nawet specjalną komórkę w firmie, wyspecjalizowaną w zakresie technologicznej współpracy z partnerami sieciowymi. W jej ramach nasi technolodzy spotykają się z przedstawicielami sieci handlowych i dyskontów w celu tworzenia wspólnych koncepcji. Tego typu spotkania odbywają się bardzo często, dochodzi do nich nawet raz w tygodniu. Dziś dyskonty wiodą prym w dziedzinie innowacyjności. Biedronka i Lidl nadają ton, jeśli chodzi o nowoczesne rozwiązania. Operatorom zależy przede wszystkim na podnoszeniu jakości produktów, ale również wyszukiwaniu coraz lepszych opakowań, sposobów podania czy rozwiązań w zakresie gramatury. Stale analizujemy każdy etap procesu powstawania nowych produktów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 290) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH