Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Henryk Kania: Współpracujemy z sieciami przy tworzeniu nowych produktów

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 03-01-2013, 10:24

Nasi technolodzy spotykają się z przedstawicielami sieci handlowych i dyskontów w celu tworzenia wspólnych koncepcji bardzo często, nawet raz w tygodniu. Dziś dyskonty wiodą prym w dziedzinie innowacyjności. Biedronka i Lidl nadają ton, jeśli chodzi o nowoczesne rozwiązania - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania.

- Dlaczego Polacy nie znają marek wędlin?

- Wynika to przede wszystkim z dominującej do niedawna pozycji handlu tradycyjnego. Sprzedaż z lady obsługowej jest przecież no-name'owa. Teraz, wraz z rozwojem sieci handlowych świadomość marek się zwiększa. Powoduje to jednak jednoczesny wzrost rozpoznawalności produktów private label, z którymi będziemy musieli konkurować. Chociażby w Lidlu w ogóle nie ma wędlin pod marką producenta. Niemniej, marka ZM Henryk Kania znajduje się w tej chwili wśród pięciu najlepiej rozpoznawalnych brandów wędlin w Polsce. Tymczasem nasze nakłady na reklamy nie są przecież kolosalne. Rozpoznawalność naszej marki jest w dużej mierze zasługą tego, że produkty ZM Henryk Kania są od dawna dostępne na półce samoobsługowej. Klient zdążył się z tym brandem opatrzyć. Dlatego zna go lepiej nawet od marek zakładów sprzedających kiedyś większe ilości produktów, ale w hurcie lub sklepach tradycyjnych.

- Jakie działania planuje Pan w celu dalszego umocnienia marki?

- Mamy nowe pomysły na działania marketingowe na terenie sieci handlowych, w punktach obsługi klienta, oraz w gazetkach. Planujemy różnego rodzaju promocje, akcje degustacyjne i plakatowe. W 2013 r. zamierzamy także pójść w kierunku różnych rodzajów reklamy, przypuszczalnie również telewizyjnej, bo to najlepszy kanał dotarcia do klienta. Myślimy też o sponsoringu. Szczególnie interesujące mogłoby być wsparcie sportu dziecięcego lub młodzieżowego. Trochę już działamy w tym zakresie. Chcemy budować nie tylko świadomość marki, ale także łączyć z nią pozytywne emocje. Umacniamy markę poprzez wzrosty wolumenu produktów w opakowaniach jednostkowych. Obecnie dynamicznie zwiększamy produkcję wędlin plasterkowanych. Im częściej konsument widzi logo ZM Henryk Kania na opakowaniu, tym mocniej się ono utrwala w jego świadomości. Podsumowując, będziemy mocno wspierać naszą markę.

- Czy współpracuje Pan z sieciami przy projektowaniu nowych produktów?

- Mamy nawet specjalną komórkę w firmie, wyspecjalizowaną w zakresie technologicznej współpracy z partnerami sieciowymi. W jej ramach nasi technolodzy spotykają się z przedstawicielami sieci handlowych i dyskontów w celu tworzenia wspólnych koncepcji. Tego typu spotkania odbywają się bardzo często, dochodzi do nich nawet raz w tygodniu. Dziś dyskonty wiodą prym w dziedzinie innowacyjności. Biedronka i Lidl nadają ton, jeśli chodzi o nowoczesne rozwiązania. Operatorom zależy przede wszystkim na podnoszeniu jakości produktów, ale również wyszukiwaniu coraz lepszych opakowań, sposobów podania czy rozwiązań w zakresie gramatury. Stale analizujemy każdy etap procesu powstawania nowych produktów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA
PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH