Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZM Konarczak: Branża mięsna potrzebuje jeszcze silniejszej promocji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2011, 10:46
Prezes ZM Konarczak: Branża mięsna potrzebuje jeszcze silniejszej promocji

Aby sytuacja w branży mięsnej stopniowo się poprawiała, potrzebne jest wsparcie sektora w zakresie pieniędzy na promocję - powiedział Józef Konarczak, prezes Zakładów Mięsnych Konarczak na IV Forum Rynku Spożywczego.

Podczas debaty "Mięso: Zarządzanie, technologie i produkt a kłopoty z bazą surowcową" Józef Konarczak podkreślił, że polska branża mięsna musi się mocno promować nie tylko na rynkach unijnych, ale też na rynkach zewnętrznych. - Wiemy jakie obecnie są pieniądze zgromadzone w ramach Funduszy Promocji. Niestety, są one niewielkie - zauważył szef zakładów mięsnych z Pogorzeli. - Jeśli sektor mięsny potrzebowałby wsparcia na poziomie administracyjnym, to właśnie w obszarze funduszy przeznaczonych na promocję polskich produktów za granicą - dodał.

Zakłady Mięsne Konarczak powstały w 1990 r. Obecnie spółka jest średniej wielkości przedsiębiorstwem, posiadającym uprawnienia eksportowe na rynki UE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Bogusław Barański 07-10-2011, 09:22:
Panie Józefie,
To, co napisał Witek( co się na niczym nie zna) jest absolutnie prawdą. Ja też się na niczym nie znam, więc dopowiem, że jest Pan Wiceprzewodniczącym Rady Krajowej jednej z 3 organizacji branżowych, która - nie tylko wg mnie - zupełnie błędnie realizuje strategię wykorzystania środków wsparcia na promocję branży mięsnej, głównie środków unijnych , ale też pieniędzy zbieranych od hodowców w ramach funduszy promocji. Nie przystąpiił Pan do Polskiego Klastra Mięsnego, pomimo, że była to jasna strategia promocji jakości polskich wędlin na rynku krajowym, unijnym i rynkach trzecich. A Teraz mówi Pan o tym, że coś nie tak z tą promocją. Chętnie zobaczyłbym Pana komentarz do mojej wypowiedzi.
  • Witek (co się na niczym nie zna) 07-10-2011, 09:00:
Panie Prezesie pieniądze przeznaczone na promocję całości mięsa na rynku krajowym to wyrzucone pieniądze w błoto. Niestety mało kto to rozumie i w ministerstwie RiRW i funduszach zarządzających (zrozumie za kilka lat jak się te działania rozliczy). Za dużo tam działaczy i decydentów politycznych!!! Brak marketingowców!!! Te fundusze promocyjne przypominają sytację gdy dać chłopu benzyne aby do miasta jeżdził samochodem a on używał ją do lampy naftowej a do miasta dalej jeździł furmanką.
Fundusze promocyjne powinny być używane na badania (min. marketingowe) i promocję eksportu - jakby kto z decydentów nie wiedział!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH