Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Prezes ZM Konarczak: W zeszłym roku branża mięsna wyszła na zero

Można zaryzykować stwierdzenie, że zeszłoroczne dobre i złe wydarzenia na rynku mięsa w pewnym stopniu się zrównoważyły - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Józef Konarczak, prezes Zakładów Mięsnych Konarczak.

Prezes ZM Konarczak: W zeszłym roku branża mięsna wyszła na zero
Józef Konarczak, prezes Zakładów Mięsnych Konarczak (fot. PTWP)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 30-01-2015, 11:55

- W ubiegłym roku, spośród czynników negatywnych najgorsze dla producentów z mięsa czerwonego było zablokowanie eksportu. Straciliśmy dostęp do wielu ważnych z punktu widzenia branży rynków zbytu. Najważniejszym wydarzeniem pozytywnym określiłbym natomiast powrót możliwości dokonywania w Polsce uboju rytualnego. Oczywiście mam świadomość, że nie wszyscy podzielają ten pogląd. Sprawa budziła i nadal budzi wiele kontrowersji - komentuje Józef Konarczak.

Zwraca uwagę, że obecnie wiele dzieje się na naszym rynku wewnętrznym. - Z mojego punktu widzenia, szczególnie wyraźne są zmiany w handlu. Powstaje coraz więcej sklepów, np. dyskonty otwierają wiele marketów osiedlowych. Nie oznacza to, że w specjalistycznych sklepach mięsnych ubywa klientów. Ich liczba pozostaje na podobnym poziomie, ale zmniejsza się wartość koszyka zakupowego - przyznaje prezes zakładów mięsnych z Pogorzeli. - Jednak optymizmem napawa fakt, że w 2014 r. nie zmniejszyło się spożycie mięsa - zaznacza.

I dodaje: - Na rynku sporym problemem jest obecnie zbyt duża podaż mięsa wieprzowego. To oczywiście przekłada się na spadek cen wieprzowiny. W dłuższej perspektywie taki brak równowagi nie jest dobry. Branża potrzebuje stabilizacji - podkreśla Konarczak.

- Mam nadzieję, że 2015 r. nie będzie gorszy od ubiegłego. Najlepszą wiadomością dla branży, jaka mogłaby się w tym roku pojawić, byłaby informacja o odblokowaniu rynków zagranicznych lub uruchomieniu nowych kierunków eksportowych - akcentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Józef Konarczak RSS ALERT    /    ZM Konarczak RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    branża mięsna a sieci handlowe RSS ALERT    /    eksport mięsa RSS ALERT    /    ubój rytualny RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.