Prezes ZM Łmeat Łuków: Sezon grillowy oznacza wzrost sprzedaży o kilkanaście proc.
Co roku podczas sezonu grillowego obserwujemy wzrost ogólnej sprzedaży o kilkanaście procent. Wynika to z wzbogacenia stałej oferty produktami przeznaczonymi na grill, które konsumenci chętnie kupują - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Grażyna Prokopiuk, prezes ZM Łmeat-Łuków.

Grillowanie stało się lubianym przez Polaków spędzaniem wolnego czasu z rodziną i znajomymi. - Z naszych obserwacji wynika, iż na przestrzeni kilku ostatnich lat preferencje Polaków, co do produktów wybieranych z przeznaczeniem na ruszt ulegają lekkim zmianom. Coraz częściej smakowitym produktom mięsnym towarzyszą grillowane warzywa np. bakłażany, cukinia, ziemniaki, kukurydza itp. Klienci na grilla najchętniej wybierają kiełbaski, kaszanki oraz gotowe mięsa wieprzowe w marynatach np. karkówkę, boczek czy schab - wymienia Grażyna Prokopiuk.
Dodaje, że nowym trendem jest grillowanie steków wołowych. - Nic dziwnego, że ten specjał tak szybko zyskuje na popularności. Wiadomo przecież, że mięso wołowe jest bardzo smaczne, zdrowe, bogate w żelazo i witaminy, a steki są najszybszą i jednocześnie najsmaczniejszą formą przyrządzenia wołowiny - ocenia prezes ZM Łmeat Łuków. - Warto zaznaczyć, że świadomość konsumencka Polaków jest coraz większa. Polacy czytają etykiety, wybierają produkty wartościowe, z możliwie małą ilością dodatków, a dużą zawartością mięsa - podkreśla.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.